ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه نظارتی چین
تکنولوژی

مترو سواری رایگان برای چینی هایی که چهره شان را در سیستم نظارتی ثبت کنند

چین سیستم تشخیص چهره جدیدی را معرفی کرده است که به مسافران مترو این کشور امکان می دهد تنها با چهره خود هزینه سفر را پرداخت کنند. این فناوری که توسط غول صنعت تکنولوژی چین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

چین سیستم تشخیص چهره جدیدی را معرفی کرده است که به مسافران مترو این کشور امکان می دهد تنها با چهره خود هزینه سفر را پرداخت کنند. این فناوری که توسط غول صنعت تکنولوژی چین یعنی Tencent طراحی و ساخته شده به افراد بالای ۶۰ سال امکان می دهد که از برخی ورودی های ایستگاه های مترو در شنژن به صورت رایگان وارد شوند و در عوض با اسکن چهره خود، آن را در سیستم ثبت نمایند.

سیستمی مشابه به این در شهر Jinan واقع در استان شرقی شاندونگ چین نیز پیاده سازی شده و همین حالا تست محدود آن در شانگهای، کیندائو، نانژینگ و نانینگ در حال انجام است.

طرح دولت چین برای شنژن نخستین بار توسط خبرگزاری رسمی این کشور شین هوآ منتشر شد و طبق گزارشی که نشریه صبح جنوب چین منتشر کرده پیش بینی می شود به زودی دیگر رده های سنی نیز مشمول آن شوند تا به نوعی ترغیب گردند و چهره شان را ثبت کنند.

سیستم نظارتی چین

تکنولوژی تشخیص چهره چین همانطور که انتظار می رود پیشتر با انتقاد طرفداران حفظ حریم خصوصی و همچنین کاربران شبکه اجتماعی ویبو روبرو شده است. سیستم نظارتی گسترده این کشور بالغ بر ۱۷۰ میلیون دوربین مداربسته دارد و با استفاده از هوش مصنوعی چهره افراد را حتی در صورتی که آن را پوشانده باشند تشخیص می دهد.

سال گذشته این کشور از تکنولوژی تازه ای به نام تشخیص راه رفتن یا gait recognition رونمایی کرد که صرفا با مشاهده نحوه راه رفتن افراد آنها را تشخیص می دهد.

طرح های نظارتی در چین برنامه دیگری به نام پرنده جاسوس را شامل می شوند که در آن دسته های انبوه از ربات های پرنده برای نظارت هوایی بر مردم در آسمان به پرواز در می آیند.

این پهپادها که شمایلی شبیه به کبوتر دارند به دوربین های بسیار پیشرفته، تکنولوژی GPS و یک سیستم کنترل پرواز مجهزند که کنترل از راه دور آنها از روی زمین را ممکن می کند.

سیستم نظارتی چین

شبکه نظارتی چین خوراک مورد نیاز برای سیستم اعتبار اجتماعی جنجالی این کشور را تامین خواهند کرد که هدف از راه اندازی آن رساندن این پیام دولت چین به مردم است: اعتماد را نگه داشتن باعث سربلندی است و شکستن اعتماد باعث سرشکستگی.

آنها که مطابق استانداردها رفتار نکنند نمره پایین تری از نظر اعتبار اجتماعی دریافت خواهند کرد و این یعنی ممکن است دسترسی شان به بهترین هتل ها و ارتباط های اینترنتی پر سرعت را از دست بدهند و حتی فرزندانشان نتوانند در بهترین مدارس تحصیل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. J
    Mr. J | ۵ مهر ۱۳۹۸

    اینجا هم میگن پیام رسان ایرانی نصب کنین توش مفتی بگردین با اینترنت رایگان!
    به جایی رسیدیم که چینیا میان از ایرانیا جاسوسی یاد میگیرن!

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ مهر ۱۳۹۸

    درسته یکم افراطیه و ناقص برخی حریم ها ولی خیلی طرح خوبیه،همین ک به مردم امتیاز میده خیلی خوبه،باید داخل خودرو تمام مردم هم دوربین و سنسور نصب کنن تا کسانی ک راهنما نمیزنن یا بین خطوط نمیرن یا سرعت رو رعایت نمیکنن امتیاز بده،اگه همچین طرحی تو ایران بود خیلی زندگی راحتتر میشد

مطالب پیشنهادی