ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خطرات مصرف بالای نمک
علمی

متخصصان خواستار نصب هشدار روی نمکدان‌ها شدند

متخصصان و سازمان های بهداشتی در سراسر دنیا خواستار نصب برچسب هشداری روی نمکدان‌ها شده اند که بی شباهت به هشدار نصب شده روی پاکت های سیگار نیست. علی رغم خطرات مصرف بالای نمک ، بسیاری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

متخصصان و سازمان های بهداشتی در سراسر دنیا خواستار نصب برچسب هشداری روی نمکدان‌ها شده اند که بی شباهت به هشدار نصب شده روی پاکت های سیگار نیست.

علی رغم خطرات مصرف بالای نمک ، بسیاری از افراد در مقادیر زیاد از آن استفاده می کنند. به گفته «دکتر زهرا عبداللهی»، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اغلب افراد از لحاظ الگوی مصرف نمک و چربی با مشکل جدی مواجهند و به همین علت اضافه وزن، چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن را در کشور شاهد هستیم.

به گفته محققان رژیم های غذایی نامناسب سالانه باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر دنیا می شود و یکی از عاملان اصلی آن نمک است. این ماده به تنهایی در سال ۲۰۱۷ به مرگ ۳ میلیون نفر منجر شده است.

خطرات مصرف بالای نمک

بسیاری از غذاها از جمله مواد بسته بندی شده در رستوران ها حاوی مقادیر بالایی سدیم است اما مصرف کنندگان بی توجه به این مساله باز هم به غذای خود نمک می زنند و در نتیجه با ورود مقادیر بالایی سدیم به بدن در معرض مشکلات جدی از حمله قلبی، بیماری های قلبی و مشکلات کلیوی قرار می گیرند.

اکوادور و فنلاند نصب برچسب هشدار روی محصولات حاوی مقادیر بالای سدیم را کلید زده اند و حالا متخصصان حوزه بهداشت خواستار نصب لیبل هایی با این مضمون روی نمکدان ها و محصولات نمکی آماده شده اند:

سدیم اضافی می تواند به فشار خون و سرطان معده منجر شود. مصرف آن را محدود کنید.

سازمان های بهداشتی بسیاری از جمله «ارگان فشار خون کانادا»، «اقدام جهانی نمک و سلامتی» و «مرکز همکاری کاهش نمک سازمان بهداشت جهانی» موافقت خود با این توصیه را اعلام کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی