ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کوییک کراس در راه است؛ نوآوری سایپا یا جانشینی ناشایست برای سیتروئن C3

[به روز رسانی، دوم دی ماه 98] سایپا این محصول را با نام کوییک R به بازار ایران عرضه کرد. حدودا دو هفته قبل بود که خبری در مورد صادرات کوییک به بازار آفریقا با ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

[به روز رسانی، دوم دی ماه 98] سایپا این محصول را با نام کوییک R به بازار ایران عرضه کرد.

حدودا دو هفته قبل بود که خبری در مورد صادرات کوییک به بازار آفریقا با امکانات رفاهی بیشتر و موتور قدرتمند تر (مشترک با برلیانس) در رسانه ها انتشار یافت و حالا به نظر می رسد که نسخه دیگری از همین خودرو صاداراتی، قرار است برای تامین نیاز بازار داخل کشور مهیا شود.

البته که کوییک اساسا تشابه غیرقابل انکاری با تیبا هاچ بک دارد و نمی توان به صرف وجود گیربکس اتوماتیک و چند آپشن رفاهی بیشتر، آن را محصول متفاوت یا بهتری قلمداد کرد اما حالا سایپا تصمیم گرفته تا با اعمال چند تغییر جزئی این خودرو را با تریم قرمز رنگ روانه بازار کند و آنطور که از شواهد امر بر می آید نیز در نسخه سفید رنگ، شباهت کاملی از نظر ترکیب رنگی بین این کوییک ارتقا، یافته و هاچ بک تند و تیز سیتروئن C3 وجود خواهد داشت که به نوعی طنزی تلخ را به هر بیننده ای یادآور می شود.

کوییک کراس

در واقع قبل از بازگشت تحریم های خودروسازی، قرار بود که سیتروئن C3 فقط در مدل های سفید سقف قرمز در سایپا کاشان تولید و عرضه شود، اما حالا در نبود سیتروئن و چانگان، سایپا کاشان چاره ای جز تن دادن به تولید خودروهایی مانند کوییک ندارد.

کوییک کراس

براساس شایعات اولیه، احتمالا چیزی در حدود سه ماه دیگر به معرفی رسمی این خودرو زمان باقیست اما می توان حدس زد که برخلاف نسخه صادراتی، اثری از پیشرانه برلیانس در زیر کاپوت کوییک کراس دیده نشود، چرا که چینی ها بخاطر شدت تحریم های اعمال شده بر صنعت خودروسازی، امکان ارسال قطعات فنی مهمی نظیر پیشرانه را به کشورمان ندارند.

کوییک کراس

از این رو باید منتظر ماند تا مشخصات فنی و آپشن های رفاهی این خودرو به شکل رسمی توسط سایپا اعلام شود، اما در مجموع اصلا بعید نیست که به واسطه چند آپشن، کوییک کراس به عنوان تازه ترین نواده پراید، به خودرویی 70 میلیونی مبدل شود. به خصوص که با قطع تولید بسیاری از خودروهای اتوماتیک نسبتا ارزان قیمت، بازار عملا از خودروهای اتوماتیک در بازه قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان خالی شده و همین خلا می تواند امکان افزایش عجیب و غریب قیمت کوییک کراس را (در صورت عرضه در نسخه اتوماتیک) فراهم آورد.

https://static.digiato.com/digiato/2019/09/1396051817301111511605264.jpg
براساس تصاویر منتشر شده، یافتن تفاوت های ظاهری کوییک معمولی (عکس فوق) با کوییک کراس بسیار سخت به نظر می رسد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۹ مهر ۱۳۹۸

    اين ديگه چه اشغال زشتي هست، انگار يك بچه دادي نقاشي كنه با مداد قرمز رنگش زده...

    شكل اين ماشينايي كه يك بي سليقه بزك اش كرده باشه شده...

    الان همين قرمز اضافه كردن شده جانشين c3 ديگه؟!

    اينا ديگه رد دادن..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی