ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرم های میکروسکوپی
علمی

گونه جدیدی از کرم‌های جان سخت با ۳ جنسیت کشف شد

دانشمندان گونه عجیبی از موجودات را کشف کرده اند که علاوه بر زندگی در محیطی بسیار خشن، دارای سه جنسیت هستند. این کرم های میکروسکوپی در دریاچه «مونو» کالیفرنیا کشف شده اند که سه برابر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

دانشمندان گونه عجیبی از موجودات را کشف کرده اند که علاوه بر زندگی در محیطی بسیار خشن، دارای سه جنسیت هستند.

این کرم های میکروسکوپی در دریاچه «مونو» کالیفرنیا کشف شده اند که سه برابر از اقیانوس شورتر بوده و حاوی مقادیر بالایی از آرسنیک است. این شرایط باعث شده تنها نوعی میگو و حشره در این اکوسیستم ساکن باشند.

کرم هایی که محققان دانشگاه «کلتک» کشف کرده اند از نوع نماتدها بوده و به هشت گونه مختلف با مقاومتی شگفت انگیز در برابر آرسنیک تقسیم می شوند. مقاومت این جانداران در برابر آرسنیک به هشت سطح مختلف تقسیم می شود که آنها را در رده «اکسترموفیل ها» یا سخت جان ترین موجودات روی کره زمین قرار می دهد.

کرم های میکروسکوپی

گونه ای که بیش از همه نظر محققان را به خود جلب کرده Auanema sp نام دارد که ۵۰۰ برابر بیش از انسان در برابر آرسنیک مقاوم است. جالب ترین ویژگی این گونه تقسیم شدن آنها به سه جنسیت نر، ماده و نرماده (دو جنسی) است. هرچند نرمادگی در دنیای بی مهرگان پدیده بی سابقه ای نیست اما شکل آن در Auanema sp متفاوت است.

در میان Auanema sp نرماده به عنوان جنسیت سوم حضور دارد و قادر است بدون ارتباط جنسی با کرم های دیگر تولید مثل کند. یافته های محققان نشان می دهد Auanema spهای ماده در اوایل چرخه باروری کرم های نر یا ماده به دنیا می آورند اما با بالا رفتن سن نوزادانی نرماده از آنها متولد می شوند. «جیمز سیهو لی»، از محققان این پروژه دلیل شکل گیری جنسیت سوم را اینگونه توضیح می دهد:

یکی از توضیحات بالقوه برای جنس سوم این است که نرماده ها می توانند به مکان های جدید رفته و بدون نیاز به حضور جنس مخالف جوامع جدیدی را آنجا ایجاد کنند.

هدف بعدی محققان کلتک تعیین توالی ژنتیکی این کرم های میکروسکوپی است که می تواند دلایل زنده ماندن آنها در محیط های خشن را روشن کند.

 

تماشا کنید: رتبه سوم مسابقه ویدیوهای میکروسکوپی نیکون 2018: کرم پرتاران

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Bardia
    Bardia | ۸ مهر ۱۳۹۸

    هوالفرگشت

مطالب پیشنهادی