ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اینستاگرام ابزار اعتبارسنجی ایمیل‌ها را معرفی کرد؛ پایانی بر حملات فیشینگ؟

قسمت جدیدی به اپ اینستاگرام اضافه شده که به کاربران اجازه می دهد تا با اعتبارسنجی ایمیل هایی که ادعا می کنند از جانب اینستاگرام ارسال شده اند، از جعلی یا واقعی بودن آنها باخبر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

قسمت جدیدی به اپ اینستاگرام اضافه شده که به کاربران اجازه می دهد تا با اعتبارسنجی ایمیل هایی که ادعا می کنند از جانب اینستاگرام ارسال شده اند، از جعلی یا واقعی بودن آنها باخبر شوند.

از این پس کاربران می توانند صحت ایمیل هایی که در آنها ادعا شده از جانب اینستاگرام ارسال شده اند را با رفتن به قسمت Emails from Instagram در بخش Security بفهمند. در این قسمت تمام ایمیل هایی که اینستاگرام در 14 روز گذشته به کاربر فرستاده نمایش داده می شوند.

اضافه شدن قسمت Emails from Instagram به اپلیکیشن اینستاگرام
در بخش Security می توان به قسمت Emails from Instagram دسترسی پیدا کرد.

در بخش فوق ایمیل هایی که از طرف اینستاگرام فرستاده شده اند در دو دسته بندی Security و Other قرار می گیرند. اگر ایمیلی در این بخش وجود داشته باشد، از طرف اینستاگرام ارسال شده و می توان لینک هایش را دنبال کرد.

اگر ایمیل دریافتی در قسمت گفته شده قرار نگرفته باشد، به احتمال زیاد جعلی بوده و برای فریب دادن کاربر برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ارسال شده است. در این حالت باید سریعاً ایمیل مشکوک را پاک کرد. در صورت لو رفتن نام کاربری و پسورد باید با رفتن به این صفحه اکانت را بازیابی کرد.

با اضافه شدن قسمت Emails from Instagram به اپلیکیشن اینستاگرام شناسایی ایمیل های جعلی راحت تر می شود
ایمیل هایی که از طرف اینستاگرام ارسال می شوند در دو دسته بندی Security و Other قرار می گیرند.

با پیچیده تر شدن حملات فیشینگ، اضافه شدن قابلیت مذکور به اپلیکیشن اینستاگرام می تواند تعداد این قبیل حملات را کاهش دهد. در برخی از حملات فیشینگ هکرها می توانند با وجود تایید هویت دو مرحله در اکانت، از طریق ارسال یک سایت جعلی، کد شش رقمی کاربر را دریافت کرده و با وارد کردن آن در سایت اصلی از طرف صاحب اکانت، حساب او را هک کنند.

با وجود بالا رفتن امنیت اکانت با فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای، این قابلیت نیز به آسانی هک می شود. با این حال بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و این قابلیت امنیتی را برای اکانت خود فعال کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی