ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شنود اطلاعاتی
تکنولوژی

سوء‌استفاده FBI از ابزار محرمانه NSA برای جاسوسی از نزدیکان

یک مرجع قضایی آمریکا از انجام ده ها هزار جستجوی غیرقانونی در سیستم های دولتی توسط FBI خبر داده است. به گفته دادگاه ویژه نظارت و جاسوسی خارجی (FISC) آمریکا «اداره تحقیقات فدرال» یا FBI بین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

یک مرجع قضایی آمریکا از انجام ده ها هزار جستجوی غیرقانونی در سیستم های دولتی توسط FBI خبر داده است.

به گفته دادگاه ویژه نظارت و جاسوسی خارجی (FISC) آمریکا «اداره تحقیقات فدرال» یا FBI بین سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ده ها هزار جستجوی غیرقانونی را در دیتابیس جاسوسی «آژانس امنیت ملی» (NSA) در مورد شهروندان انجام داده است.

ماموران FBI از سیستم برای جاسوسی از نزدیکان خود استفاده کرده‌اند

دیتابیس NSA شامل اطلاعات عظیمی در مورد تماس های صوتی و تصویری مخابراتی و اینترنتی، ایمیل و غیره است که تحت «بخش ۷۰۲» قانون FISA جمع آوری شده اند. بخش ۷۰۲ قانون شنود اطلاعاتی به ماموران FBI اجازه جستجوی این پایگاه داده را می دهد با این حال محدودیتی اساسی در آن وجود دارد.

این قانون که به بهانه نظارت بر مظنونان فعالیت های تروریستی و جرایم سایبری تدوین شده، تنها در صورتی به ماموران FBI اجازه شنود اطلاعاتی را می دهد که فرد مورد نظر خارجی باشد. با این حال FBI بدون اعتنا به این محدودیت ده ها هزار بار از این دیتابیس برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده کرده و نکته عجیب اینجاست که ماموران از آن برای پیدا کردن اطلاعاتی در مورد خانواده، بستگان، دوستان، همکاران و حتی خودشان استفاده کرده اند.

شنود اطلاعاتی

دادگاه FISC که در ۱۹۷۸ تاسیس شد، مسئولیت بررسی و صدور مجوز جاسوسی از افراد خارجی در داخل و خارج از آمریکا را برعهده دارد. به گفته دادگاه FBI با اینکار قوانین نظارت بر شهروندان و متمم چهارم قانون اساسی آمریکا را زیر پا گذاشته است که تفتیش و مصادره حریم شخصی، اموال و دارایی شهروندان آمریکایی بدون دلیل موجه را غیر قانونی اعلام می کند.

اعتبار لایحه بخش ۷۰۲ دو سال قبل به پایان می رسید اما دونالد ترامپ آنرا برای یک دوره شش ساله دیگر تمدید کرد. بر اساس گزارش شفافیت NSA میزان جستجوی بدون مجوز از داده های متعلق به شهروندان آمریکایی در سال گذشته ۲۸ درصد بیشتر شده. رای دادگاه مربوط به سال گذشته است اما به خاطر سیاست های محرمانه اعلام آن یک سال به طول انجامیده است. ظاهرا FBI از آن زمان مجبور به تغییراتی در روش های خود شده که نظر FISC را جلب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی