ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

نیویورک تایمز: ترامپ به زودی مجوز فروش برخی کالاها به هواوی را صادر می کند

طبق گزارشی که روز گذشته نیویورک تایمز منتشر کرد مقامات چین و آمریکا این هفته برای از سرگیری مذاکرات با یکدیگر دیدار خواهند کرد , دولت آمریکا به زودی مجوزهایی را صادر می کند که به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

طبق گزارشی که روز گذشته نیویورک تایمز منتشر کرد مقامات چین و آمریکا این هفته برای از سرگیری مذاکرات با یکدیگر دیدار خواهند کرد , دولت آمریکا به زودی مجوزهایی را صادر می کند که به موجب آنها شرکت های فعال در این کشور می توانند کالاهای غیرحساس خود را به هواوی بفروشند.

هواوی که عنوان بزرگ ترین سازنده قطعات مخابراتی در دنیا را دارد از چند ماه پیش و با شکست مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا در فهرست سیاه دولت ترامپ قرار گرفت. ایالات متحده آمریکا می گوید این شرکت می تواند از مشتریانش جاسوسی کند و این در حالی است که هواوی همواره چنین اتهامی را رد کرده است.

به دنبال این اتفاق هواوی دیگر امکان خرید قطعه از شرکت های آمریکایی را پیدا نکرد و موظف گردید که برای انجام چنین معاملاتی حتما از دولت آمریکا مجوز دریافت کند. همزمان دسترسی هواوی به تکنولوژی های کلیدی نظیر سرویس های موبایل گوگل نیز محدود شد.

هواوی

در ادامه و به دنبال توافقی که ترامپ با شی جین پینگ رهبر چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ انجام داد، قرار شد که شرکت های آمریکایی پس از دریافت مجوز از دولت بتوانند برخی کالاهای خاص را به هواوی بفروشند و از ممنوعیت معاف شوند. تاکنون وزارت بازرگانی آمریکا بالغ بر ۱۳۰ درخواست را از شرکت های مختلف دریافت کرده که خواستار فروش قطعات خود به هواوی بوده اند و با هیچکدام از آنها موافقت نشد.

هفته گذشته اما نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد و در آن به نقل از برخی افراد مطلع مدعی شد که دولت ترامپ چراغ سبز برای موافقت با این درخواست ها را به وزارت بازرگانی آمریکا داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده دستور رسمی برای اعطای مجوز را از ترامپ دریافت نکرده

با این حال سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در گفتگو با رویترز اظهار داشت که از بعد از ظهر دیروز تاکنون هیچ دستور رسمی مبنی بر اعطای مجوز به شرکت های آمریکایی به این نهاد داده نشده است. هواوی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری نمود.

این اقدام در حالی صوررت می گیرد که دو کشور قصد دارند اواخر این هفته در واشنگتن با یکدیگر پای میز مذاکره بنشینند و به جنگ تجاری ۱۵ ماهه خود خاتمه دهند. تنش ها میان چین و آمریکا بعد از آن بالا گرفت که دولت ترامپ روز دوشنبه این هفته اسامی ۲۸ شرکت چینی دیگر از جمله برخی استارتاپ های فعال در عرصه هوش مصنوعی را به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی