ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاخیر در عرضه آیفون 8 اپل
تکنولوژی

دفاع تیم کوک از حذف اپ ردیابی پلیس در هنگ کنگ

مدیرعامل اپل از حذف اپلیکیشن ردیابی پلیس در هنگ کنگ دفاع کرد. این اپلیکیشن توسط تظاهرکنندگان برای هماهنگی اعتراضات و جلوگیری از رو در رو شدن با پلیس مورد استفاده قرار می گرفت و اخیراً ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مدیرعامل اپل از حذف اپلیکیشن ردیابی پلیس در هنگ کنگ دفاع کرد. این اپلیکیشن توسط تظاهرکنندگان برای هماهنگی اعتراضات و جلوگیری از رو در رو شدن با پلیس مورد استفاده قرار می گرفت و اخیراً از اپ استور حذف شد.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل به خاطر حذف اپلیکیشن HKmap.live زیر تیغ انتقادات بود اما با این وجود با انتشار نامه ای خطاب به کارمندان شرکت اپل از تصمیم این شرکت برای حذف اپلیکیشن HKmap.live دفاع کرد.

تیم کوک از حذف اپ ردیابی پلیس در هنگ کنگ دفاع کرد

کوک در نامه خود ضمن اشاره به اینکه گرفتن چنین تصمیماتی هرگز آسان نیست، به اقدام کارمندان خود احترام گذاشت و گفت:

«شکی نیست که از تکنولوژی می توان استفاده خوب یا بد کرد. این موضوع هم استثناء نیست. اپ مذکور به کاربران اجازه می داده تا از محل ایست های بازرسی، مکان های شلوغ و اطلاعات دیگر باخبر شوند. این اطلاعات به تنهایی ضرری ندارند. اما در چند روز گذشته اخبار موثقی از اداره امنیت سایبری و جرایم فناوری هنگ کنگ و همچنین مردم این کشور به دست ما رسیده که نشان می دهند از اپ مورد بحث برای آسیب رساندن به ماموران پلیس تنها و همچنین صدمه زدن به اماکن عمومی که پلیسی در آنجا حضور نداشته استفاده می شده است. این اقدامات قوانین هنگ کنگ را نقض می کنند.»

منتقدین، ادعاهای کوک را نادرست دانسته و می گویند اپلیکیشن مورد بحث توانایی نمایش مکان یک مامور پلیس را نداشته و فقط اجتماعات آنها را نمایش می دهد. همچنین نمایش مکان هایی که پلیس در آنها حضوری ندارد نیز اشتباه است و اپلیکیشن فقط مکان هایی را نشان می دهد که تعداد مامورین در آن محل ها زیاد است.

«Charles Mok»، یکی از اعضای مجلس قانونگذاران هنگ کنگ در نامه ای خطاب به تیم کوک از تصمیم شرکت او برای حذف اپلیکیشن ردیابی ابراز تاسف کرد و گفت:

«اپ HKmap.live به خبرنگاران، شهروندان، توریست ها و افراد دیگر اجازه می داد تا از آسیب های اعتراضات در امان مانده و از زمان بندی لحظه ای سیستم حمل و نقل عمومی باخبر شوند.»

«Maciej Cegłowski»، برنامه نویس و فردی که اتفاقات هنگ کنگ را گزارش می کند، نقض قانون توسط اپلیکیشن HKmap.live را بی اساس خواند. او ضمن اشاره به اینکه اپلیکیشن Waze نیز قابلیت نمایش مکان پلیس ها را داشته اما همچنان در اپ استور وجود دارد گفت با منطق تیم کوک این اپلیکیشن نیز باید از اپ استور حذف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    افرادی که از نزدیک هنگ کنگ را دیده اند به خوبی متوجه خدمات عالی چین به این استان خواهند شد این استان چینی یکی از موفق ترین همکاری های بین المللی است دلیل تظاهرات یک مطالبه مدنی فیک است که دولت محلی هم ان را لغو کرده است در حقیقت وضعیت امروز هنگ کنگ جزو بازی های مسخره دموکرات ها و سی ان ان است که چند ماهی بود راه انداخته بودند مسلما اگر چین خشمگین شود بازنده بزرگ این بازی مسخره امریکا و غرب خواهند بود چون چین به راحتی می تواند تمام کمبود های هنگ کنگ را جبران کند غرب گداها را به راحتی سرکوب کند ولی چین فعلا با احترام برخورد کرده است چون دلیلی برای درگیری نمی بیند ولی نهایتا اگر خشمگین شود تمام طومار غرب در هنگ کنگ چیده خواهد شد
    جالبه بدانید دلیل تجزیه هنگ کنگ در گذشته خیانت بزرگ انگلیس به چین به علت فروش ماده ناشناخته تریاک به چین به عنوان یک خوراکی تفریحی بوده است و وقتی دولت چین بالاخره پی به خباثت انگلیس پی می برد با انگلیس وارد جنگ می شود ولی نهایتا این جنگ منجر به تجزیه هنگ کنگ می شود ولی اکنون اوضاع فرق کرده است و غرب باید خیلی حواسش را جمع کند و سریعا به این بازی مسخره پایان بدهد
    عمو ترامپ خوب می داند که دیگر تحمل جنگ های بی پایان را ندارد و باید الفرار را لبیک بگوید...

مطالب پیشنهادی