ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا LQ معرفی شد؛ خودرویی عجیب و مجهز به هوش مصنوعی

در سال 2017 و در نمایشگاه CES بود که کمپانی ژاپنی تویوتا از یک مدل مفهومی پیشرفته به نام Concept-i رونمایی کرد. حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو، این شرکت از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

در سال 2017 و در نمایشگاه CES بود که کمپانی ژاپنی تویوتا از یک مدل مفهومی پیشرفته به نام Concept-i رونمایی کرد. حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو، این شرکت از خودروی جدیدی پرده برداری نموده که در حقیقت نسخه بروز شده Concept-i محسوب می شود.

تویوتا Concept-i
تویوتا Concept-i
تویوتا Concept-i
تویوتا Concept-i

این خودروی مفهومی LQ نامگذاری شده و به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با Concept-i ندارد. اما از لحاظ تجهیزات و فناوری های به کار رفته، LQ در سطحی بالاتر قرار می گیرد.

2019-toyota-lq-concept

مهم ترین تفاوت LQ و Concept-i را باید دستیار Yui دانست. این دستیار به هوش مصنوعی مجهز بوده و می توان از طریق آن قسمت های مختلف LQ را کنترل نمود. با توجه به سیستم تشخیص صدا و پشتیبانی از فرمان های صوتی، برای برقراری ارتباط با Yui کافی است راننده یا دیگر سرنشینان با آن صحبت کنند.

2019-toyota-lq-concept (8)

تویوتا برای نشان دادن اینکه مخاطب Yui چه کسی است از صفحات مات در سقف و کف اتاق استفاده کرده است. زمانی که Yui با سرنشین خاصی ارتباط برقرار کند، صفحه موجود در زیر پای وی روشن می شود.

2019-toyota-lq-concept (11)

تویوتا LQ به سطح چهارم از فناوری خودران مجهز شده است. در حالت رانندگی خودران نورپردازی داخل کابین این مفهومی با حالت دستی متفاوت می شود. علاوه بر رانندگی خودکار، این مفهومی پیشرفته از سیستم پارک خودکار که با همکاری پاناسونیک توسعه یافته، سود می برد. با تکیه بر این قابلیت نیازی به جستجوی مکان پارک و هدایت خودرو به سمت پارکینگ وجود ندارد.

2019-toyota-lq-concept (3)

دیگر قابلیتی که شرکت پاناسونیک در توسعه آن نقش داشته، سیستم نمایشگر سربالای مبتنی بر واقعیت افزوده است. این قابلیت هم راننده را از برداشتن چشم از سطح مسیر بی نیاز می کند.

صندلی های تویوتا LQ به منظور ارزیابی هوشیاری و فراهم کردن راحتی بیشتر به چند بالشتک مجهز شده اند. این بالشتک ها که در نوع خود نخستین در جهان به شمار می روند، به طور خودکار هوای داخل خود را تنظیم نموده و وظیفه دارند بیشترین میزان راحتی، آسایش و همچنین هوشیاری رانندگان را تامین کنند.

2019-toyota-lq-concept (12)
برای نمایش اطلاعات لازم تویوتا اولین بار از پنل های OLED استفاده کرده است

کانسپت LQ دارای پوششی برای تصفیه هوا است. این پوشش با همکاری شرکت آیسین ساخته شده و از طریق فن رادیاتو ازون را به اکسیژن تبدیل می کند. به گفته ژاپنی ها، هنگام رانندگی یک ساعته با LQ حدود 60 درصد از ازون موجود در 1000 لیتر هوا به اکسیژن تبدیل می شود.

2019-toyota-lq-concept (4)

جدیدترین مفهومی تویوتا به وسیله ای پیشرفته به نام دستگاه میکرو آینه دیجیتال (Digital Micromirror Device) مجهز شده است. این دستگاه با انعکاس اشکال و پیام هایی به سطح مسیر، اطلاعاتی را به افراد حاضر در اطراف خودرو منتقل می کند.

2019-toyota-lq-concept (9)

کانسپت تویوتا LQ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4,530، 1,840 و 1,480 میلی متر دارد؛ فاصله محوری آن نیز 2,700 میلی متر اعلام شده است. پیشرانه برقی این مفهومی با یک بار شارژ امکان پیمایش مسافت 300 کیلومتری را میسر می سازد. شایان ذکر است شرکت تویوتا قصد دارد در تابستان 2020 فرصت رانندگی و تست مفهومی LQ را در اختیار علاقه مندان بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

    ایران خودرو و سایپا هیچ خودروی داخلی تولید نمیکنن بلکه درحقیقت خودروی فرانسوی رو سرهم بندی میکنن و به خورد ملت میدن هیچ خودروی ملی وجود نداره بلکه خودروی فرانسوی هست که دولت فعلی این شرکت ورشکسته فرانسوی رو احیا کرده و صدها هزار کارگر فرانسوی رو نجات داده و ملت رو خر کرده که ملیه اونایی که میگن خودروی ملی در حقیقت بچه هستن که هیچ اطلاعی از دنیا ندارن

  • Mostafa_Eftekhari
    Mostafa_Eftekhari | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

    تو ایران به پراید و پژو ادمکش و بی مصرف میگن تولید داخلی و بهش افتخار هم میکنن خاک بر سرا

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۰ مهر ۱۳۹۸

    من جوادم
    یک علاقه مند
    ?♥️

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

      آخی عزیزم .. مجبوریم ۱۱۱ و ۲۰۷ اینارو تو تابستون ۲۰۲۰ به عنوان علاقه مند تجربه کنیم

مطالب پیشنهادی