ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل رفاتک: می‌توانیم برای استارتاپ‌های فین تک بازار ایجاد کنیم

بانک رفاه با ایجاد مرکز نوآوری «رفاتک» به دنبال حمایت از استارتاپ‌های فین تک‌ است. این بانک توسط همین مرکز قصد دارد به زودی از ۵ طرح جدید نیز حمایت به عمل بیاورد. به گفته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰

بانک رفاه با ایجاد مرکز نوآوری «رفاتک» به دنبال حمایت از استارتاپ‌های فین تک‌ است. این بانک توسط همین مرکز قصد دارد به زودی از ۵ طرح جدید نیز حمایت به عمل بیاورد. به گفته مدیرعامل این مرکز، بزرگترین نیاز امروزه استارتاپ‌ها بیشتر از سرمایه، خود بازار است و بانک‌ها می‌توانند این موضوع را برای کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کنند.

«هادی ویسی» مدیرعامل رفاتک می‌گوید در چالش این مرکز نوآوری که چندی پیش برگزار شد، بیش از ۱۶۹ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۵ طرح نهایی شدند که قرار است به زودی با آنها قرارداد بسته شود. او این نکته را موضوعی نویدبخش برای تیم‌های استارتاپی می‌داند و تاکید دارد که بانک رفاه نقش یک پشتوانه را برای این‌ تیم‌ها دارد.

ویسی می‌گوید که بانک رفاه فقط به دنبال تزریق سرمایه‌ نیست و همکاری با این بانک محدود به یک سرمایه مالی نمی‌شود بلکه مواردی فراتر از پول در نوک پیکان اهداف همکاری این بانک با استارتاپ‌ها قرار دارد: «ما اسمارت مانی یا همان پول هوشمند را وارد تیم‌ها می‌کنیم. اعتبار بانک و بازاری که برای این تیم‌ها به ارمغان می‌آوریم، بزرگترین مشکل آنها را حل می‌کند.»

به گفته ویسی در ایران هنوز استارتاپی در حوزه سلامت وجود ندارد که آنچنان بزرگ باشد و او دلیل این موضوع را قوانین دست و پا گیر کشور می‌داند.

رفاتک

«حسین رحمتی» عضو هیات مدیره بانک رفاه نیز در این رویداد با ارائه آمارهایی از این بانک به این نکته تاکید داشت که سند تجاری بانک رفاه در سال جاری به سمت بانکداری دیجیتال متمایل است: «ما بیش از ۱۰۳۴ شعبه و نزدیک به ۲۸ میلیون مشتری داریم. همچنین سه میلیون بازنشسته در بانک ما حساب دارند و هفده میلیون کارت بانکی صادر شده است. بانک رفاه با ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی توافقاتی دارد و با ۵۰۰ بیمارستان همکاری می‌کند.»

به گفته رحمتی ۴ فرایند فناوری‌های نوین، جهانی شدن بانک‌ها، تغییرات جمعیتی و ایجاد شعب نسل سه و چهار بانکی، محورهایی هستند که بانک‌ها در آینده به سمت آنها خواهند رفت. او با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری بانک رفاه در سال گذشته تاکید دارد که هدف این مرکز حمایت از استارتا‌پ‌ها و فین‌تک‌ها است و ایجاد این مرکز باعث شده که بانک رفاه با دانشگاه‌های مطرح کشور ارتباطاتی قوی ایجاد کند.

در این مراسم «علیرضا دلیری» دستیار معاون علمی فناوری ریاست جمهوری نیز به رشد بی‌نظیر فین تک‌ها در سالهای اخیر اشاره کرد و تاکید داشت که اگر بانک‌ها با کمک این فین‌تک‌ها توسعه پیدا نکنند، از قطار آینده جا خواهند ماند: «در کشورهایی مثل سوییس تنها سه درصد مردم به بانک سر می‌زنند. این موضوع به زودی جهانی خواهد شد و بانک‌ها به صورت کاملا دیجیتال به مشتریان خود سرویس خواهند داد.»

در حاشیه این مراسم اعلام شد که بانک رفاه در این مراسم نیازوهای فناورانه خود را در قالب سه طرح ارائه می‌کند و از تیم‌های استارتاپی می‌خواهد تا ۱۰ آبان ماه طرح‌های خود را برای این نیازها ارائه کنند. همچنین تفاهم‌نامه‌ توسعه زیرساخت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد شتاب دهنده بین بانک رفاه و معاونت علمی و ریاست جمهوری انعقاد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی