ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صاحب اپل کارت بدون استفاده از آن قربانی کلاهبرداری شد

به تازگی یکی از صاحبان اپل کارت مدعی شده با وجود استفاده نکردن از کارت خود، قربانی کلاهبرداری شده است. قربانی می گوید با اینکه محل زندگی او در ایالت دیگری است، ولی متوجه تراکنش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

به تازگی یکی از صاحبان اپل کارت مدعی شده با وجود استفاده نکردن از کارت خود، قربانی کلاهبرداری شده است.

قربانی می گوید با اینکه محل زندگی او در ایالت دیگری است، ولی متوجه تراکنش با اپل کارت خود در شهر شیکاگو شده. او معتقد است فقط از اپل پی (Apple Pay) با اپل کارت خود استفاده کرده و هرگز به شکل فیزیکی از کارت خود استفاده ای نکرده است؛ بنابراین احتمال کلاهبرداری از طریق اسکیمینگ (کپی کردن داده های نوار مغناطیسی کارت روی کارت دیگر) نزدیک به صفر است.

دارنده اپل کارت ادعا می کند با وجود عدم استفاده از اپل کارت قربانی کلاهبرداری شده است

احتمال سرقت داده های کارت حین انجام تراکنش با Apple Pay نیز بسیار کم است و حتی اگر سارقین بتوانند از این طریق اطلاعات کارت را سرقت کنند به دلیل استفاده از کد منحصر به فرد برای هر تراکنش، احتمال سرقت در تراکنش های بعدی وجود نخواهد داشت. اپل در مورد نحوه کارکرد Apple Pay می گوید:

«اپل پی برای هر تراکنش از شماره ای مختص به هر دیوایس و یک کد تراکنش منحصر به فرد استفاده می کند. بنابراین شماره کارت هیچ وقت در گوشی کاربر یا سرورهای اپل ذخیره نمی شود. پس از پرداخت نیز شماره کارت هیچ گاه با فروشندگان به اشتراک گذاشته نمی شود.»

کاربر مذکور مشکل خود را با بخش پشتیبانی اپل نیز در میان گذاشته اما کارمند این قسمت گفته که سیستم امنیتی به کار رفته در اپل کارت جزو بهترین ها بوده و در صورت انجام تراکنش های غیر مجاز صاحب کارت مسئولیتی نخواهد داشت.

کارمند اپل در انتها ضمن اشاره به اینکه همکاران او در حال بررسی تراکنش های مشکوک بوده و تنها مجاز به دیدن مکان تراکنش و نوع کارت استفاده شده هستند، پاسخ قانع کننده ای به وی نداده است.

هنوز نمی توان با قطعیت در این مورد نتیجه گرفت؛ اما با توجه به اینکه فرد قربانی هیچ وقت از کارت خود استفاده نکرده، می توان تقصیر را گردن بانک یا حتی خود اپل انداخت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی