ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از تقلب وسیع خودروسازان آمریکایی تا کاهش شدید فروش تسلا

با نزدیک شدن به زمان نمایشگاه خودروی توکیو بیشتر اخبار دنیای خودرو حول و حوش خودروسازان ژاپنی و معرفی محصولات کاملا جدید و عموما برقی آن ها باز می گردد. صنعت خودرو در طی هفته ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با نزدیک شدن به زمان نمایشگاه خودروی توکیو بیشتر اخبار دنیای خودرو حول و حوش خودروسازان ژاپنی و معرفی محصولات کاملا جدید و عموما برقی آن ها باز می گردد. صنعت خودرو در طی هفته گذشته روزگار چندان آرامی را پشت سر نگذاشته است. در ادامه قصد داریم تا به مهم ترین اخبار هفته بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

در سال 2008 رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا باراک اوباما طرح تشویقی خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی را به اجرا در آورد تا با پرداخت مشوق مالیاتی 7500 دلاری خریداران را ترغیب به خرید وسایل نقلیه برقی کند. پس از گذشت 10 سال و با روی کار آمدن دونالد ترامپ این رقم به 3500 دلار کاهش پیدا کرد. حال طبق گزارش بازرس خزانه داری آمریکا خبر از تخلف بالقوه 74 میلیون دلاری در پرداخت این مشوق ها به گوش می رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط  IRS (سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا) شماره VIN (شماره بدنه هر خودرو) هر خودروی برقی و هیبریدی به طور مشخص به ثبت نرسیده و در بسیاری از موارد خودروسازان با سو استفاده از این قضیه در اظهارنامه مالیاتی خود به ازای هر خودرو فروخته شده دو بار از دولت فدرال مشوق مالیاتی دریافت کرده اند. خودروسازان در فروش به صورت اجاره ای (Lessor) مالک خودرو به حساب می آیند با این وجود موفق شده اند دو مشوق مالیاتی یکی به نام خود و دیگری به نام فرد اجاره کننده برای هر خودرو دریافت کنند.

روش دیگر نیز بالا بردن بهای اصلی خودرو در زمان تشکیل پرونده مالیاتی برای دریافت مبالغ بالاتر از میزان مشخص شده و قانونی است. این روش ها به خصوص در خودروهای گران قیمت تر برقی به طور مکرر استفاده شده است.

خبر دوم نیز متاثر از خبر اول و تاثیر شدید کاهش مشوق مالیاتی بر روی فروش محصولات شرکت تسلا است.

به طور مثال  فروش تسلا مدل S از زمان معرفی اولیه تا 3 سال پس از آن به بالاترین حد خود رسیده و پس از آن با معرفی مدل X و مدل 3 افت شدیدی پیدا کرده است.

به دلیل کاهش مشوق مالیاتی در انتهای سال 2018 فروش هر سه مدل مذکور افت شدیدی پیدا کرده است. مشوق مالیاتی تا روز 31 دسامبر سال جاری پرداخت خواهد شد و از 1 ژانویه 2020 به طور کلی این طرح برچیده خواهد شد.

خبر سوم هفته نیز به نیسان این خودروساز پر حاشیه باز می گردد که بالاخره پس از رسوایی و برکناری کارلوس گون صاحب یک مدیرعامل جدید خواهد شد. پیش از این نیز در اخبار هفتگی به دادگاه مدیر اجرایی شرکت نیسان پرداخته بودیم. این دادگاه در ادامه تحقیقات هیئت مدیره نیسان برگزار شده است.

ماکوتو یوشیدا (Makoto Uchida) مدیر اجرایی نیسان در کشور چین به عنوان مدیرعامل بعدی این گروه بزرگ خودروسازی انتخاب شده است و جانشین مدیر اجرایی اصلی نیسان خواهد شد.

خبر چهارم هفته نیز به پژو 208 جدید و تست تصادف آن توسط موسسه Euro NCAP و موسسه تحقیقاتی Thatcham تعلق می گیرد.

نسل قبلی پژو 208 توانسته بود 5 ستاره ایمنی را از سوی این موسسه دریافت کند. با تغییر سیستم نمره دهی و سخت تر شدن تست ها نسل جدید پژو 208 تنها 4 ستاره ایمنی را دریافت کرده است.

در این تست در مرحله برخورد از کنار، سرنشینان بزرگ سال صندلی عقب بیشترین آسیب را دیده اند و در همین مرحله از تست نیز 208 بیشترین نمره را از دست داده است.

صنعت خودرو

خبر پایانی هفته نیز به داچیا (رنو) ساندرو تعلق می گیرد که نسل آینده آن برای اولین با پوشش مخفی شونده شکار عکسان شده است.

داچیا زیر مجموعه شرکت رنو از سال 2012 ساندرو را با تغییرات کوچک روانه بازار کرده و بهترین آمار فروش آن نیز در سال گذشته میلادی به ثبت رسیده است. با این وجود از همین حالا داچیا و رنو در حال آماده سازی نسل جدید این خودرو هستند.

داچیا از سال 2002 از پلت فرم مشترک رنو و نیسان برای تولید ساندرو استفاده کرده و با معرفی هر مدل جدید آن را ارتقا می دهد. با این وجود رنو برنامه دارد تا سال 2022 میلادی از پلت فرم ماژولار جدید این شرکت یعنی "CMF" در 80 درصد از محصولات تولیدی خود بهره ببرد. مسئله ای که می تواند باعث افزایش قیمت ساندرو به ارقام بالای 10 هزار پوند شود. البته در حال حاضر مشخص نیست که رنو از چه پلت فرمی برای نسل جدید ساندرو استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • KAZEM BARATI
    KAZEM BARATI | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    ساندرو اگه همینجوری بیاد تو ایران از قیمت مدل 2004 تو بازار ایران ارزون تره. کی این خودرو سازا میپکن راحت شیم

  • FromEarth
    FromEarth | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    کاربران گرامی دیجیاتو، میبینین؟ خلاصه همه یجوری تقلب و کلک تو کارشون هست، منتها چینیاش اون مدلی، آمریکاییاش این مدلی، یکی دیگه یه مدلی دیگه.
    میدونین چرا؟ چون آدمه! آدم اصولا یه گوشه ذهنش همیشه این چیزا هست، فقط بعضیا به عمل میرسونن، بعضیا دیرتر به عمل میرسونن ?

مطالب پیشنهادی