ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین راهپیمایی فضایی کاملا زنانه تاریخ انجام شد

«کریستینا کوک» و «جسیکا میر» دو فضانورد زن آمریکایی برای تعویض قطعه معیوب قدم به بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی گذاشتند و با انجام اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه، نام خود را در تاریخ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

«کریستینا کوک» و «جسیکا میر» دو فضانورد زن آمریکایی برای تعویض قطعه معیوب قدم به بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی گذاشتند و با انجام اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه، نام خود را در تاریخ ثبت کردند. این اتفاق گامی بزرگ برای ناسا محسوب می شود که قصد دارد نقش زنان را در ماموریت های فضایی پر رنگ کند.

راهپیمایی تمام زنانه ساعت 7:38 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) و زمانی آغاز شد که هر دو فضانورد زن وضعیت لباس فضانوردی خود را روی حالت باتری قرار دادند. آنها برای تعویض قطعه ای قدم به فضای بیرونی ایستگاه گذاشتند که مسئول کنترل شارژ باتری های خورشیدی سیستم های ایستگاه فضایی بین المللی است.

اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه انجام شد
کوک و میر هنگام خارج شدن از ایستگاه فضایی بین المللی

پس از اتمام موفقیت آمیز ماموریت فضانوردان زن از این اتفاق تاریخی ابراز خشنودی کردند. «کوک» قرار است 328 روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کند که بیشترین میزان برای یک فضانورد زن محسوب می شود. «میر» نیز این اتفاق را حاصل تلاش های چندین ساله زنان دانست و از اینکه به چنین دستاوردی دست یافته خوشحالی خود را نشان داد.

مقامات بلندپایه آمریکایی از جمله رییس مجلس نمایندگان و رییس جمهور این کشور اولین راهپیمایی تمام زنانه تاریخ را تبریک گفتند.

راهپیمایی فضایی جزو یکی از مشکل ترین کارهایی است که فضانوردان باید آنرا انجام دهند. به گفته آنها این کار مثل یک امتحان سخت ذهن را خسته می کند و مثل دوی ماراتن از بدن انرژی می گیرد.

با وجود تلاش های ناسا برای استفاده بیشتر از زنان، آنها همچنان در این سازمان و صنعت فضایی آمریکا جزو اقلیت ها هستند. زنان تنها یک سوم نیروی انسانی ناسا را تشکیل می دهند.

قرار بود اولین راهپیمایی فضایی تمام زنانه تاریخ اوایل سال جاری میلادی انجام شود؛ ولی کمبود لباس فضانوردی در سایز مناسب سبب شد ماموریت چند ماه دیرتر انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی