ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه رمزارز فیسبوک
تکنولوژی

عقب‌نشینی احتمالی فیسبوک؛ لیبرا با ارز رایج کشورهای مختلف پشتیبانی می‌شود

پروژه رمزارز فیسبوک با انتقادهای گسترده ای در داخل و خارج آمریکا مواجه شده و ظاهرا همین عامل آنها را به سمت تغییر اساسی در استراتژی های خود سوق داده است. ارزش رمزارز لیبرا قرار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

پروژه رمزارز فیسبوک با انتقادهای گسترده ای در داخل و خارج آمریکا مواجه شده و ظاهرا همین عامل آنها را به سمت تغییر اساسی در استراتژی های خود سوق داده است.

ارزش رمزارز لیبرا قرار بود به عنوان یک استیبل کوین (Stablecoin) از طریق سبدی از ارزهای دولتی تضمین شده و برخلاف بیتکوین و اتریوم از نوسانات شدید قیمتی در امان بماند، حالا اما فیسبوک تصمیم گرفته این رویکرد را کنار بگذارد.

دیوید مارکوس، رهبر تیم کالیبرای فیسبوک در یک سمینار بانکی اذعان کرده که هدف اتحادیه لیبرا همچنان ایجاد یک سیستم پرداخت کارآمد است اما به استفاده از راهکارهای کنونی برای توکن خود اصراری نداشته و آماده پیاده سازی تغییرات است:

اینکار را می توان به روش دیگری هم انجام داد. ما به جای استفاده از یک واحد ترکیبی می توانیم مجموعه‌ای از رمزارزهای پایدار را به کار بگیریم، مثلا استیبل کوین دلار، استیبل کوین یورو، استیبل کوین پوند و غیره.

به گفته مارکوس به جای وابسته کردن ارزش لیبرا به یک سبد ثابت می توان در هر کشور از لیبرای وابسته به ارز رایج آن منطقه استفاده کرد. وی در گفتگو با رویترز تاکید کرده که لیبرا برای موفقیت باید چابکی بالایی داشته باشد و روش های مختلفی برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

رمزارز لیبرا
اعضای هیئت مدیره اتحادیه لیبرا

پروژه لیبرا که توسط فیسبوک رهبری می شود در ماه های اخیر آماج انتقادها و چالش های فراوانی بوده است. مدتی قبل تعدادی از شرکای برجسته انجمن لیبرا از جمله ویزا، مستر کارت، پی پل و ای‌بی از این اتحادیه جدا شده بودند و در پی کناره گیری کمپانی مسافرتی «بوکینگ هلدینگز» حالا یک چهارم از ۲۸ بنیانگذار اصلی آن از ادامه راه پا پس کشیده اند.

با این وجود اتحادیه لیبرا طی نخستین نشست رسمی در سوییس مدعی شد ۱۵۰۰ سازمان دیگر در صف پیوستن به پروژه رمزارز فیسبوک قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی