ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مقایسه مرسدس بنز AMG G63، سوزوکی جیمنی و جیپ رانگلر در مسیر گل آلود [تماشا کنید]

چندی پیش مجله ماشین انگلستان در یکی از مقالات خود به مقایسه توانمندی های آفرود سه شاسی بلند مرسدس G کلاس، جیپ رانگلر و سوزوکی جیمنی پرداخته بود. حال با گذشت مدتی مت واتسون و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چندی پیش مجله ماشین انگلستان در یکی از مقالات خود به مقایسه توانمندی های آفرود سه شاسی بلند مرسدس G کلاس، جیپ رانگلر و سوزوکی جیمنی پرداخته بود. حال با گذشت مدتی مت واتسون و دیگر همکاران وی در سایت Carwow مقایسه مشابهی را ترتیب داده و با طراحی چند تست جالب، بار دیگر قابلیت های آفرود آنها را به چالش کشیده اند.

مرسدس بنز سوزوکی جیمنی و جیپ

هر سه مدل مرسدس G کلاس، جیپ رانگلر و سوزوکی جیمنی از شاسی نردبانی برخوردار بوده و بدنه ای جعبه ای شکل دارند. نماینده مرسدس در این مقایسه جذاب عضوی از خانواده AMG G63 است، این کد نشان می دهد که نیروی G کلاس توسط همان موتور 4 لیتری V8 معروف اشتوتگارتی ها تامین می شود.

مرسدس بنز

موتور مذکور به دو توربوشارژر مجهز بوده و می تواند 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود.

برخلاف مرسدس G63 AMG که موتوری حجیم دارد، جیپ رانگلر از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو بهره می برد. به گفته شرکت آمریکایی این موتور بنزینی قادر است 270 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مثل G63 AMG، رانگلر هم به قفل دیفرانسیل مجهز شده است.

جیپ رانگلر

در زیر کاپوت سوزوکی جیمنی جدید یک موتور 1.5 لیتری بنزینی قرار دارد. این موتور کم حجم 101 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و هر چهار چرخ را به حرکت وادار می کند. اگر جه خروجی موتور جیمنی قابل مقایسه با رانگلر و G63 نیست، اما نباید فراموش کنیم که این شاسی بلند کوچک ژاپنی بسیار سبک تر از آنها است. نکته مهم دیگر اینکه جیمنی بدون قفل دیفرانسیل به فروش می رسد، اما در عوض از یک جعبه دنده کمکی برای تسهیل حرکت در مسیرهای آفرود استفاده شده است.

حال که با مشخصات کلی سه خودروی مرسدس G63 AMG، جیپ رانگلر و سوزوکی جیمنی آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی جذاب ضمیمه شده را نیز مشاهده فرمایید. شایان ذکر است این سه شاسی بلند جان سخت به ترتیب قیمتی در حدود 150، 50 و 20 هزار پوند دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی