ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران گونه جدید سوسک را به نام گرتا تونبرگ نامگذاری کردند

محققان گونه جدیدی از یک سوسک تازه کشف شده را به نام «گرتا تونبرگ»، فعال نوجوان محیط زیست نامگذاری کردند. این حشره کوچک کمتر از یک میلیمتر طول داشته و چشم و بال ندارد. «مایکل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

محققان گونه جدیدی از یک سوسک تازه کشف شده را به نام «گرتا تونبرگ»، فعال نوجوان محیط زیست نامگذاری کردند. این حشره کوچک کمتر از یک میلیمتر طول داشته و چشم و بال ندارد.

«مایکل داربی» (Michael Darby)، یکی از پژوهشگران موزه تاریخ طبیعی لندن می گوید او نام گرتا را به پاس زحمات چشمگیری که وی برای افزایش آگاهی عمومی از اثرات زیان بار گرم شدن زمین کشیده روی سوسک جدید گذاشته است.

تونبرگ سال گذشته میلادی روزهای جمعه مدرسه را تعطیل می کرد و روبروی ساختمان پارلمان سوئد به اعتراض می پرداخت. اعتراضات او میلیون ها دانش آموز را در سراسر جهان به اعتراض واداشت.

پژوهشگران گونه جدید سوسک را به نام گرتا تونبرگ نامگذاری کردند

داربی این سوسک را در مجموعه موزه تاریخ طبیعی لندن پیدا کرده که بیش از 22 میلیون گونه از حیوانات مختلف را در خود جای داده است. این حشره سال 1965 میلادی توسط پژوهشگری بریتانیایی به نام «ویلیام بلاک» (William Block) حین تحقیقات در نایروبی کنیا کشف شد و سال 1978 به موزه تاریخ طبیعی لندن داده شد.

حشره مذکور تا چندین دهه بی نام و نشان مانده بود تا اینکه اخیراً به عنوان یک گونه کاملاً جدید معرفی شد. «Andrew Wakeham-Dawson»، دبیر مجله Entomologist's Monthly Magazine نیز خوشحالی خود را از انتخاب نام گرتا برای این سوسک اعلام کرد و گفت که این کار بر تمام زحماتی که گرتا و همراهانش کشیده اند مهر تایید می زند.

این سوسک که اکنون با نام «Nelloptodes gretae» شناخته می شود، به خانواده ای از سوسک ها به نام «Ptiliidae» با 600 گونه تعلق دارد. این خانواده تعدادی از کوچکترین حشرات کره زمین را در خود جای داده است.

گرتا تونبرگ سال جاری میلادی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد که بعداً به «Abiy Ahmed» نخست وزیر اتیوپی رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۶ آبان ۱۳۹۸

    عجب بچه زرنگیه این دختر.
    برای فرار از مدرسه دنبال یه بهونه گشت که هیچکس نتونه زیر سوال ببرتش، بعد هم که کم کم عشق و حالش شروع شد و الان هم سوار کشتی چند میلیون دلاری اختصاصی میشه و میره سفر دور دنیا برای سیاستمدارهای بیسواد سخنرانی میکنه و میگه شما زندگی من رو نابود کردید??

  • naser gh
    naser gh | ۶ آبان ۱۳۹۸

    افرین

  • Dale
    Dale | ۵ آبان ۱۳۹۸

    کاش فحش مستقیم میدادن بهش?

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۵ آبان ۱۳۹۸

    ????

مطالب پیشنهادی