ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی با پرینتر سه بعدی پلاستیک‌ها را بازیافت می‌کنند

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به زودی می توانند زباله های پلاستیکی خود را بازیافت کرده و از آنها ابزارهای جدید و کارد و چنگال بسازند. یکی از پیمانکاران ناسا قصد دارد ماشین بازیافت پلاستیک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به زودی می توانند زباله های پلاستیکی خود را بازیافت کرده و از آنها ابزارهای جدید و کارد و چنگال بسازند.

یکی از پیمانکاران ناسا قصد دارد ماشین بازیافت پلاستیک را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. این وسیله پلاستیک را ذوب کرده و به جوهر پرینتر سه بعدی تبدیل می کند. فضانوردان به کمک این ماشین می توانند با آب کردن ابزارهای یکبار مصرف قدیمی، از مواد تشکیل دهنده آنها چندین مرتبه استفاده کرده و ابزارهای جدیدی بسازند.

بازیافت پلاستیک در ایستگاه فضایی بین‌المللی با پرینتر سه بعدی شرکت Recycler امکان پذیر می شود

ماشین مذکور «بازیافت کننده» (Recycler) نام داشته و توسط شرکت Made in Space و یک کمپانی پتروشیمی برزیلی به نام «Braskem» ساخته شده است. سازنده می گوید از این ماشین می توان علاوه بر ایستگاه فضایی بین المللی، در ماموریت های فضایی دیگر نیز استفاده کرد.

سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی می توانند با استفاده از نقشه های ساخت یا همان بلوپرینت ها (Blueprint)، ابزارها و قطعات یدکی مورد نیاز خود از جمله آچار، قاشق و چنگال و گیره های کابل را چاپ کنند. دستگاه با ذوب کردن پلاستیک و تبدیل آن به رزین، توانایی بازیافت هر نوع پلی اتیلن سبز را دارد.

به گفته شرکت سازنده 30 درصد از قطعات ایستگاه فضایی بین المللی توانایی جایگزینی با قطعات چاپ شده توسط پرینتر سه بعدی را دارند.

فر Zero G Oven

دستگاه بازیافت پلاستیک مورد بحث قرار است با فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شود. با تولید ابزارهای جدید درون ایستگاه می توان به کاهش ماموریت های ارسال محموله و صرفه جویی در هزینه ها امیدوار بود.

ناسا قصد دارد هفته آینده به منظور بررسی امکان آشپزی در محیط‌هایی با جاذبه ضعیف، فر مخصوصی با نام Zero-G Oven را نیز به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. در صورتی که آزمایش این فر موفقیت آمیز باشد، پخت کلوچه داخل فضاپیما برای ماموریت های فضایی طولانی مدت امکان پذیر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی