ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla-model-3-against-m3-c63-giulia
خودرو

مقایسه تسلا مدل 3 پرفورمنس با ب ام و M3، مرسدس C63 S AMG و آلفارومئو QV [تماشا کنید]

پس از معرفی تسلا مدل 3، ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد این خودرو در مقایسه با سدان قدرتمندی چون ب ام و M3 شتاب بهتری داشته و در پیست تمامی رقبای خود را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۸

پس از معرفی تسلا مدل 3، ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد این خودرو در مقایسه با سدان قدرتمندی چون ب ام و M3 شتاب بهتری داشته و در پیست تمامی رقبای خود را شکست می دهد. اگر چه بسیاری ادعای آقای ماسک را مبالغه آمیز پنداشتند، اما کریس هریس و دیگر همکاران وی در مجموعه تاپ گیر ثابت کردند حق با مدیرعامل تسلا بوده است.

اگر فصل اخیر مجموعه تاپ گیر را تماشا کرده باشید، حتما در اپیزود دوم دیده اید که کریس هریس به بررسی نسخه پرفورمنس مدل 3 پرداخته و در یک مسابقه درگ آن را در برابر سه رقیب اصلی یعنی مرسدس AMG C63 S، ب ام و M3 و آلفارومئو کوادروفولیو قرار می دهد تا میزان درستی ادعای آقای ماسک را بسنجد. اکنون با گذشت چند ماه ویدیوی این مقایسه جذاب در کانال یوتیوبی تاپ گیر بارگذاری شده و امکان تماشای آن برای همه علاقه مندان فراهم گشته است.

tesla-model-3-top-gear-drag-race-video

نسخه پرفورمنس قوی ترین عضو خانواده مدل 3 محسوب می شود. نیروبخش این سدان برقی دو موتور برقی هستند که یکی از آنها روی محور عقب و دیگری روی محور جلو قرار دارد. این دو موتور در مجموع حدود 450 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

در زیر کاپوت C63 S موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی معروف مرسدس AMG نصب شده است. این موتور 503 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی آن به چرخ های عقب ارسال می شود.

2019-mercedes-amg-c63-sedan-static

ب ام و M3 نیروی خود را از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو دریافت می کند. این موتور 425 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور در اختیار سدان جذاب اشتوتگارتی می گذارد.

2018 BMW M3

نماینده ایتالیایی ها در این مقایسه جذاب یعنی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو به موتور 2.9 لیتری V6 توربو مجهز شده است. این موتور نیز که از یکی از موتورهای فراری اشتقاق یافته، 503 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد.

2019-AR-GiuliaQV

احتمالا می دانید که موتورهای برقی بیشترین میزان گشتاور خود را از همان ابتدا ارایه می کنند، به همین جهت شتابگیری خودروهای الکتریکی در لحظات اولیه بسیار بالا بوده و مدل های بنزینی نمی توانند پا به پای آنها حرکت کنند. برای مقابله با این مساله، کریس هریس و دیگر دست اندرکاران مجموعه تاپ گیر مسابقه درگ تسلا مدل 3 و سه رقیب مذکور را به جای مسافت یک چهارم مایل، در مسافت یک دوم مایلی برگزار می کنند.

حال که با مشخصات خودروها و شرایط مسابقه آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی جذاب مربوطه را نیز مشاهده فرمایید.

اما چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا کنید، باید بگوییم در مسابقه درگ یک دوم مایل، علی رغم شروع فوق العاده تسلا مدل 3 پرفورمنس، در نهایت این مرسدس AMG C63 S است که زودتر از بقیه و با فاصله ای اندک از مدل 3 پرفورمنس از خط پایان عبور می کند. آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو و ب ام و M3 هم به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار می گیرند.

علاوه بر مسابقه درگ، کریس هریس یک مسابقه هندلینگ را نیز بین مدل 3 پرفورمنس و جیولیا کوادروفولیو برگزار می کند. به اعتقاد کریس این خودروی ایتالیایی بهترین نماینده برای رویارویی با مدل 3 در تست هندلینگ است.

نکته جالب توجه اینکه سدان الکتریکی آمریکایی ها با ثبت رکورد 01:04:28 نیم ثانیه زودتر از رقیب ایتالیایی از خط پایان مسیر مارپیچ عبور کرده و برتری خود را به رخ می کشد. شتابگیری های بهتر و خروج سریع تر از پیچ ها، دلیل اصلی پیروزی مدل 3 بر جیولیا کوادروفولیو در تست هندلینگ بود.

در پایان ویدیو کریس هریس با تایید ادعای ماسک، تسلا مدل 3 را آغازگر انقلابی الکتریکی می نامد. از نکات جالب دیگر اینکه این مجری و راننده معروف در بخشی از ویدیو مدل 3 را به اسلحه AK47 در قالب یک کارد آشپزخانه تشبیه می کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی