علیرغم تحریم های آمریکا، ظاهرا حال و روز هواوی در چین خوب است و طبق گزارشی که شرکت تحقیقاتی Canalys منتشر کرده فروش موبایل های این شرکت در داخل خاک چین با رشد سال به سال ۶۶ درصدی روبرو بوده است. در این بازه، هواوی ۴۱.۵ میلیون دستگاه موبایل را به فروش رسانده و به سهم بازار قابل توجه ۴۲ درصدی در سرزمین خود دست پیدا کرده است.

دست کم بخشی از این موفقیت به مشتریانی مربوط می شود که در تلافی تحریم های آمریکا و فشارهای خارجی علیه هواوی، تصمیم گرفته اند از شرکت هموطن خود حمایت کنند و محصولات آن را بخرند.

هواوی حالا ۴۲ درصد از بازار اسمارت فون چین را در اختیار دارد

طبق گزارش اخیر Canalys هواوی در بازه زمانی مشابه در سال قبل ۲۵ میلیون گوشی را در خاک چین به فروش رسانده و ۲۵ درصد از سهم بازار این کشور را به خود اختصاص داده بود که این ارقام با گزارش های خود هواوی مبنی بر افزایش ۲۴.۴ درصدی درآمدهایش در سه ماهه سوم امسال نسبت به فصل مشابه در سال قبل همخوانی دارد. این شرکت بالغ بر ۱۸۵ میلیون اسمارت فون را در سه فصل ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش رسانده که رشد سال به سال ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

فروش هواوی در چین

موفقیت های هواوی اما به بهای افت فروش اصلی ترین رقبای آن یعنی اوپو، ویوو، شیائومی و اپل تمام شده. بازار اپل در چین طی سه ماهه اخیر دو درصد افت را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نشان می دهد. این کمپانی در فصل اخیر صرفا ۵.۱ میلیون دستگاه موبایل را در چین به فروش رسانده که ضعیف ترین فروش آن در سرزمین اژدهای سرخ طی پنج سال اخیر محسوب میشود.

از ۵.۱ میلیون گوشی آیفون فروخته شده در چین طی فصل اخیر، ۴۰ درصد آن آیفون ۱۱ بوده است که البته انتظار می رود که سهم این مدل از فروش اپل طی ماه های آینده بیشتر هم بشود.