ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

لوگوی فیسبوک عوض شد؛ شفاف سازی یا فرار از مشکلات؟

فیسبوک امروز از لوگوی جدیدش رونمایی کرد تا به همه نشان دهد که جایگاه شرکت، به مراتب بالاتر از محصولاتی مثل فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و غیره است. این لوگو فقط عبارت FACEBOOK را با فونت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

فیسبوک امروز از لوگوی جدیدش رونمایی کرد تا به همه نشان دهد که جایگاه شرکت، به مراتب بالاتر از محصولاتی مثل فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و غیره است. این لوگو فقط عبارت FACEBOOK را با فونت ساده اما با حروف بزرگ انگلیسی نشان می دهد.

لوگوی جدید فیسبوک در قالب تصویر متحرک، رنگ های متفاوتی دارد که هرکدام به یکی از محصولات این شرکت مربوط هستند؛ آبی برای فیسبوک، سبز برای واتساپ، و قرمز-ارغوانی-صورتی-نارنجی-زرد هم برای اینستاگرام. این لوگو طی هفته های آتی به شکل رسمی در محصولات فیسبوک و محتوای مارکتینگ آنها به کار گرفته خواهد شد.

فیسبوک همیشه از نام شبکه اجتماعی [سابقاً] محبوبش برای نمایش کل شرکت استفاده می کرد، اما حالا پس از گذشت 15 سال، فیسبوک به عنوان یک برند اصلی جایگاه مجزایی دارد. هدف فیسبوک از تغییر لوگو، افزایش شفافیت و ایجاد تمایز بین شرکت مادر و محصولات بوده است.

غول شبکه های اجتماعی می گوید از این به بعد عبارت «from FACEBOOK» در محصولات این شرکت به کار می رود تا نشان دهد که همگی آنها زیرساخت مشترکی دارند و توسط یک تیم مشترک توسعه یافته اند. «آنتونیو لوسیو» مدیر ارشد مارکتینگ فیسبوک می گوید «مردم باید بدانند چه شرکتی محصولات مورد استفاده آنها را تولید می کند».

البته برخی رسانه ها، تغییر لوگوی فیسبوک را نشانه تلاش این شرکت برای بیرون آمدن از دل جنجال های پایان ناپذیر می دانند. آنها می خواهند بگویند «شرکت FACEBOOK» با «شبکه اجتماعی Facebook» تفاوت دارد و فقط نامشان یکیست؛ بنابراین مشکلات شبکه اجتماعی شامل کل شرکت و دیگر محصولات نمی شود.

لوسیو به خبرگزاری بلومبرگ گفته که احتمال تغییر نام شرکت مادر فیسبوک نیز وجود دارد، اما فعلاً به خاطر اینکه به فرار از مشکلات متهم نشوند، تصمیم گیری در این زمینه را به تعویق انداخته اند. باید دید آیا تغییر لوگوی فیسبوک می تواند تفاوتی در وضعیت بغرنج این شرکت ایجاد کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی