ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار دانشمندان: نسل پنگوئن امپراتور تا سال ۲۱۰۰ منقرض می‌شود

دانشمندان یک بار دیگر ثابت کردند که تغییرات آب و هوایی همانند هیولایی بی شاخ و دم همه چیز را به ورطه نابودی می کشد. به عقیده آنها اگر روند گرم شدن زمین با نرخ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دانشمندان یک بار دیگر ثابت کردند که تغییرات آب و هوایی همانند هیولایی بی شاخ و دم همه چیز را به ورطه نابودی می کشد. به عقیده آنها اگر روند گرم شدن زمین با نرخ فعلی ادامه پیدا کند، تا صد سال دیگر پنگوئن امپراتور از روی زمین محو خواهد شد.

تیمی از پژوهشگران موسسه اقیانوس شناسی وودز هول (WHOI) در ایالت ماساچوست آمریکا مقاله ای در ژورنال Global Change Biology منتشر کرده اند که سرنوشت احتمالی پنگوئن ها را شرح می دهد.

«Stephanie Jenouvrier»، بوم شناس موسسه مذکور و نویسنده اصلی مقاله در مورد انقراض پنگوئن ها می گوید:

«اگر گرم شدن آب و هوای زمین با نرخ فعلی ادامه یابد، پیش بینی می کنیم تا سال 2100 تعداد پنگوئن های امپراتور ساکن جنوبگان 86 درصد کاهش پیدا کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر بعید است بتوانیم به افزایش جمعیت آنها امیدوار باشیم.»

زندگی، زاد و ولد، تغذیه و ریختن پرهای پنگوئن ها به یخ های جنوبگان وابسته است و این یخ ها با گرم شدن زمین به سرعت در حال آب شدن هستند. محققان به کمک مدل های کامپیوتری کاهش یخ های این قاره را شبیه سازی کرده و تغییرات جمعیتی پنگوئن ها را پیش بینی کردند.

Stephanie Jenouvrier از موسسه اقیانوس شناسی وودز هول، پنگوئن امپراتور 5 ماهه را پیش از علامت‌گذاری در آغوش گرفته است.

توافق پاریس (Accord de Paris)، یک توافق بین المللی برای جلوگیری از افزایش 1.5 درجه ای دما نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی است. اگر کشورها موفق به انجام چنین کاری شوند جمعیت پنگوئن های امپراتور کاهش پیدا خواهد کرد ولی به انقراض نسل آنها منجر نخواهد شد.

اما با گرم شدن زمین با روند کنونی، نسل پنگوئن امپراتور به طور جدی به خطر می افتد. در مقاله مذکور نوشته شده با انتشار گازهای گلخانه ای با سرعت فعلی، 80 درصد از کلونی های پنگوئن ها تا سال 2100 تقریباً منقرض خواهند شد.

چند روز پیش 11 هزار دانشمند از سراسر دنیا در مورد اضطراری بودن شرایط اقلیمی زمین هشدار دادند؛ موضوعی که نشان می دهد تغییرات آب و هوایی نه تنها برای پنگوئن ها، بلکه برای انسان ها هم خطرناک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hamed_a
    hamed_a | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    به امید خدا نسل انسان زودتر منقرض میشه،اونا هم نجات پیدا میکنن.

  • Parsa7710
    Parsa7710 | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    ما خودمون تا سال 2040 منقرضیم ?

مطالب پیشنهادی