ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: آیپد پرو جدید با دوربین دوگانه اوایل 2020 عرضه می شود

طبق گزارشات جدید اپل با عرضه آیپد پرو جدید و هدست واقعیت افزوده خود در سال 2020 و سپس عرضه عینک واقعیت افزوده در سال 2023، با قدرت در حوزه واقعیت افزوده حضور پیدا خواهد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

طبق گزارشات جدید اپل با عرضه آیپد پرو جدید و هدست واقعیت افزوده خود در سال 2020 و سپس عرضه عینک واقعیت افزوده در سال 2023، با قدرت در حوزه واقعیت افزوده حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آیپد پرو جدید احتمالاً نیمه اول سال 2020 با دوربین دوگانه و حفره کوچکی برای سیستم سه بعدی به بازار عرضه خواهد شد. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر ارشد مسائل اپل نوامبر سال گذشته میلادی پیش بینی کرده بود که آیپد پرو به سنسور زمان پرواز مجهز می شود.

تامین کنندگان قطعه نیز اواسط مرداد ماه امسال پیش بینی کرده بودند که آیپد پرو های جدید دوربین سه گانه خواهند داشت. اما در گزارش جدید به دوربین دوگانه و سیستم سه بعدی جدید اشاره شده است. در ادامه گزارش بلومبرگ نوشته شده که آیفون 2020 نیز از تکنولوژی سه بعدی و مودم 5G بهره خواهد برد.

آیپد پرو جدید سال 2020 با سیستم سه بعدی جدید عرضه می شود

بلومبرگ از سیستم سه بعدی جدید اپل به عنوان «هسته اصلی» طرح های واقعیت افزوده کمپانی کوپرتینویی و مدل پیشرفته تر سنسور فیس آیدی یاد کرده است. این خبرگزاری در ادامه می افزاید که اپل به دنبال عرضه هدست ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با تمرکز اصلی روی گیمینگ، تماشای ویدیو و ملاقات های مجازی در سال 2021 یا 2022 بوده و پس از آن، عینک واقعیت افزوده خود را سال 2023 به بازار عرضه خواهد کرد.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود جزییات تیمی که در حال کار روی طرح های واقعیت افزوده اپل هستند را نیز توصیف کرده است:

«اپل هزار مهندس را تحت رهبری «مایک راکول» (Mike Rockwell) مسئول کار روی طرح های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کرده است. این تیم چند رشته ای قسمتی از دپارتمان مهندسی سخت افزار اپل اما با مدیریت متفاوت بوده که پیش از این روی سیستم های نرم افزاری گیمینگ، سخت افزار آیفون های قبلی و بخش تولید و مهندسی نرم افزار کار کرده بودند.»

در این تیم مهندسین سابق ناسا، توسعه دهندگان بازی و متخصصین گرافیک نیز به چشم خورده و در محیطی نامشخص در منطقه سانی‌ویل (Sunnyvale) در ایالت کالیفرنیا و به فاصله کوتاهی از مقر اصلی اپل در کوپرتینو به فعالیت مشغولند.

اپل تا پیش از این قصد داشت اولین هدست واقعیت افزوده خود را سال 2019 آماده کرده و سال 2020 به بازار بفرستد، اما طبق گزارش بلومبرگ تصمیم گرفته تاریخ عرضه را عقب بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی