ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی نمایندگان مجلس اعتراض به قطع اینترنت را آغاز کردند

قطع اینترنت بین‌الملل وارد پنجمین روز شده و بالاخره تعدادی از نمایندگان مجلس اعتراض به این مسئله را آغاز کردند. برای مثال «علی مطهری»، نماینده تهران به ایسنا گفته است که مسئولیت قطع اینترنت بر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

قطع اینترنت بین‌الملل وارد پنجمین روز شده و بالاخره تعدادی از نمایندگان مجلس اعتراض به این مسئله را آغاز کردند. برای مثال «علی مطهری»، نماینده تهران به ایسنا گفته است که مسئولیت قطع اینترنت بر عهده رییس شورای امنیت کشور یعنی وزیر کشور است، و اگر این شورا به قطع اینترنت اصرار کند، «مجلس عکس‌العمل نشان خواهد داد.»

او همچنین عملکرد وزیر کشور در اجرای تصمیم مدیریت مصرف سوخت را ضعیف خوانده و گفته احتمال استیضاح او نیز وجود دارد. با این حال مهم‌ترین نکته‌ای که مطهری به آن اشاره کرد، ضرورت نداشتن ادامه‌ی قطع اینترنت با توجه به بازگشت آرامش به کشور بوده است.

با این حال مطهری تنها نماینده‌ی مجلس نیست که چنین نظری دارد. «قاسم میرزایی نیکو» می‌گوید باید قبل از قطع اینترنت تدابیر لازم اتخاذ می‌شد تا جامعه با مشکل جدی روبه رو نشوند. به گفته او باید مراکزی در نظر گرفته شود تا افراد بتوانند در این مراکز با دسترسی به اینترنت امور روزمره خود را انجام دهند.

از سوی دیگر «فاطمه سعیدی» هم به کلیدواژه‌ی محبوب وزیر ارتباطات یعنی «حق‌الناس» اشاره کرده و گفته حق دسترسی به اینترنت همچون حق‌الناس است.

به گفته سعیدی، شواهد و گزارش‌های امنیتی نشان می‌دهد از نقطه اوج این اتفاقات فاصله گرفته‌ایم و شرایط به سمت عادی شدن می‌رود:

«به همین دلیل باید با برقراری دوباره دسترسی‌های مختلف به ویژه اینترنت، اختلال بزرگی که در زندگی میلیون‌ها نفر پدید آمده رفع شود. با توجه به اینکه رییس جمهور بارها ایجاد اشتغال در فضای مجازی را ثمره سیاست‌های دولت اعلام کرده است، باید برای صیانت از این دستاوردها و زندگی چند میلیون نفری که مستقیم و غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند، هرچه سریع‌تر رفع محدودیت‌های ایجاد شده را در دستور قرار دهند.»

ویکی پدیا در چین

«حمیده زرآبادی» هم به شکلی جداگانه درخواست رفع محدودیت اینترنت را از شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور درخواست کرده است:

«اگر حتی قطعی اینترنت برای برقراری امنیت در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتاده، اینکه بخواهیم با قطعی اینترنت امنیت را برقرار کنیم به صورت مستمر شدنی نیست و به هر حال باید محدودیت‌های اعمال شده را برداریم. در چند روز گذشته خیلی از کسانی که کسب و کارشان در بستر اینترنت بوده کارشان مختل شده، کسانی که کارهای پژوهشی و دانشگاهی انجام می‌دادند هم کارشان با اختلال مواجه شده و حتی خیلی‌ها روال عادی زندگی‌شان دچار اشکال شده است. کارکنان خیلی از ادارات در این چند روز در محل کار خود حضور می‌یابند اما بخشی از کارشان انجام نمی شود.»

«طیبه سیاوشی» نیز اشاره می‌کند که باید اینترنت در شهرهایی که شرایط عادی دارند متصل شود تا «این احساس در میان مردم ایجاد شود که شرایط کاملا عادی است». او با اشاره به این مسئله که در تهران شرایط عادی است و باید اینترنت در آن متصل شود، می‌گوید:

«این قطع ارتباط یک ذهنیتی را برای مردم ایجاد می‌کند که اکنون چه وضعیت هولناکی در کشور برقرار است، اما وضعیت به این وحشتناکی نیست که اینگونه با قطع اینترنت برای مردم تصویرسازی می‌شود.»

در حال حاضر هیچ اظهار نظر قطعی درباره رفع زمان محدودیت اینترنت بین الملل وجود ندارد. صرفاً وزیر ارتباطات روز گذشته در برنامه‌ای رادیویی وعده داده بود که اینترنت صد درصد وصل خواهد شد، اما گفت برآورد زمانی دقیقی برای این موضوع وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (138 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱ آذر ۱۳۹۸

    تبریز 9:25 اینترنت قطع و اینم بگم اتوبوس اتوبوس ادم میاوردن از دهات های اذربایجان برای راهپیمایی و در روز راهپیمایی مردم تبریز تظاهرات کرده بودن اینو مدنظر داشته باشین

  • حامد احمدی
    حامد احمدی | ۱ آذر ۱۳۹۸

    adsl تهران بی صاحب روو وصل کنید دیگه !!!!!! خسته شدیم

  • wall screws
    wall screws | ۱ آذر ۱۳۹۸

    موندم یعنی از این به بعد قراره هر وقت اغتشاش بشه اینترنت رو قطع کنن؟! ? البته اگه همین اینترنت رو وصل کنن ? در مورد بنزین : یه سوال چرا برق پولی است وقتی می توانند با قرار دادن بوجه و طرح تمام ایران را به پنل خورشیدی مجهز کنند اینجوری برق رایگان شده و برق سد هم صادر می شود؟! و اینکه تمام این درآمد های دولت اگر در طی این مدت صرف اتوبوسرانی کشور شده بود و یک اپلیکشین طراحی میکردید که به راحتی با مشخص کردن مبدا و مقصد تعداد اتوبوس هایی که سوار میشوید و ایستگاه هایی که باید منتظر بمانید و صندلی که باید در اتوبوس بشینید را تعیین میکرد و یا اگر اتوبوسی نبود برای کاربر تاکسی تهیه میکرد که در آن هم می تواند چند مسافر هم مسیر قرار گیرد اینجوری حداقل کارتان به اینجا نمی کشید و خدایی این طرح را میتوانید در طی یک ماه اجرایی کنید این یعنی یک قدم پیشرفت در مسیر IoT

    • Disconnected
      Disconnected | ۱ آذر ۱۳۹۸

      واقعا فکر کردی بودجه برای ابادانی و پیشرفت کشوره. نه اینجا بودجه واسه اختلاس های چند ده هزار میلیاردی اقایونه

  • Schumacher
    Schumacher | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    اینترنت دیجاتو هم مختل کردن معلومه بدجوری کونشون سوخته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی