ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲
تکنولوژی

آیفون ۱۲ با ۶ گیگابایت رم و دوربین ۴ گانه معرفی خواهد شد

هنوز چند ماه از معرفی آیفون ۱۱ نگذشته ولی با این حال شاهد اخبار مربوط به آیفون ۱۲ هستیم. جدیدترین جزئیاتی که از پرچمدار سال ۲۰۲۰ کمپانی اپل منتشر شده، خبر از رم ۶ گیگابایت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

هنوز چند ماه از معرفی آیفون ۱۱ نگذشته ولی با این حال شاهد اخبار مربوط به آیفون ۱۲ هستیم. جدیدترین جزئیاتی که از پرچمدار سال ۲۰۲۰ کمپانی اپل منتشر شده، خبر از رم ۶ گیگابایت و دوربین ۴ گانه می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که آیفون‌های جدید از تکنولوژی 5G پشتیبانی خواهند کرد.

ابتدا بگذارید به افزایش ۵۰ درصدی حافظه رم آیفون ۱۲ بپردازیم. همانطور که می‌دانید، خانواده آیفون ۱۱ همگی ۴ گیگابایت حافظه رم دارند و قرار است آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس با افزایش حافظه رم ۲ گیابایتی رو به رو شوند. در نتیجه باید شاهد رم ۶ گیگابایتی در این دو آیفون باشیم. آیفون ۱۲ معمولی که جانشین آیفون ۱۱ می‌شود، همچنان رم ۴ گیگابایت خود را حفظ خواهد کرد.

آیفون ۱۲

تغییر دومی که انتظار داریم در آیفون ۱۲ شاهد باشیم، اضافه شدن سنسور چهارم است که گفته می‌شود از نوع 3D یا همان ToF باشد. این سنسور با ساطع کردن اشعه مادون قرمز به اجسام و ثبت بازخورد برگشتی و محاسبه زمان رفت و برگشت آن، اطلاعات دقیقی از موقعیت اجسام رو به روی دوربین را به گوشی می‌دهد که باعث بهبود کیفیت عکس‌های پرتره خواهد شد. علاوه بر این می‌توان از اطلاعات این سنسور در کاربردهای واقعیت افزوده اپل نیز بهره برد.

سنسور Face ID نیز متوجه تغییرات بزرگی خواهد شد و قرار است اپل از سیستم VCSEL به جای سیستم True Depth استفاده کند. سیستم جدید اجازه می‌دهد که کاربر از فاصله ۹۰ سانتی متری نیز گوشی خود را باز کند و دیگر محدود به فواصل ۲۵ تا ۵۰ سانتی متری نباشد.

تغییر سوم نیز مربوط به پشتیبانی از تکتولوژی 5G خواهد بود، زیرا قرار است اپل با استفاده از مودم کوالکام X55 5G، پشتیبانی از mmWave 5G را به آیفون ۱۲ بیاورد. البته هنوز مشخص نیست که این گوشی از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند با خیر.

در آخر نیز باید به آیفون SE 2 اشاره کنیم. همانطور که پیشتر نیز در دیجیاتو به مشخصات احتمالی این گوشی اشاره کرده بودیم، قرار است این گوشی با ابعاد و شکل ظاهری آیفون ۸ فعلی و با حسگر اثر انگشت موسوم به Touch ID به بازار عرضه شود. چیپست این گوشی نیز A13 Bionic خواهد بود و به همراه ۳ گیگابایت رم، وظایف پردازشی را بر عهده خواهند گرفت.

انتظار می‌رود که آیفون SE 2 در اسفند یا فروردین (مارس) و آیفون ۱۲ در شهریور (سپتامبر) سال ۲۰۲۰ بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • شایان
    شایان | ۲ آذر ۱۳۹۸

    اینترنت هم وصل نشه، آیفون ۷۰ میلیون هم بشه، باز یه عده هستن می‌رن می‌خرن. چون آیفونه. درسته اینترنت نداره و نمی‌تونم اسنپ دانلود کنم‌ و ۷۰ میلیون قیمتشه. ولی آیفونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی