ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قاب هوشمند آیفون
تکنولوژی

دکمه شاتر در قاب هوشمند آیفون چگونه کار می کند؟

هفته گذشته اپل در سکوت خبری از قاب های هوشمند خود برای آیفون 11، آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس رونمایی کرد و این قاب ها امسال ویژگی منحصربفردی داشتند: دکمه فیزیکی برای فعال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

هفته گذشته اپل در سکوت خبری از قاب های هوشمند خود برای آیفون 11، آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس رونمایی کرد و این قاب ها امسال ویژگی منحصربفردی داشتند: دکمه فیزیکی برای فعال سازی دوربین. البته اینکه دکمه یاد شده چطور کار می کند اندکی مرموز بود چراکه خود آیفون ها هم دکمه اختصاصی برای فعالسازی شاتر دوربین شان ندارند. حالا اما به لطف پرتونگاری های صورت گرفته روی قاب هوشمند آیفون توسط تیم iFixit و Creative Electron می توان تا حدودی حدس زد که ماجرا از چه قرار است.

قاب آیفون

اگر از نزدیک به تصویر بالا نگاه کنید دو مدار باریک را می بینید که از دکمه به سمت باتری و سپس بورد مداری در سمت راست کشیده شده اند. بورد اصلی نیز به پورت لایتنینگ متصل شده که دیتا را از آیفون دریافت کرده یا برای آن ارسال می نماید. به طور پیش فرض وقتی این دکمه را فشار می دهید این مدارها به بورد اصلی فرمان می دهند که به آیفون بگوید اپ دوربین را باز کند تا بتوانید عکس بگیرید.

در اینجا میتوانید از نمای نزدیک تری به این ساختار نگاه کنید.:

قاب هوشمند آیفون

البته هم اکنون قاب های دیگری هم در بازار هستند که دکمه دوربین اختصاصی داشته باشند (از جمله قاب Battery Photo از شرکت مومنت) بنابراین اگر تمایلی به خرید قاب های اپل نداشته باشید گزینه های انتخابی دیگری پیش رویتان خواهد بود. اما از آنجا که اپل خود سازنده گوشی مورد استفاده به همراه این قاب هاست قطعا بهتر میتواند یکپارچگی لازم میان آنها را ایجاد کند. برای مثال نمایش سطح باقی مانده از شارژ باتری و خود قاب در ویجت باتری که در محصولات دیگر نمی توان پیدا کرد. نکته دیگر آنکه همواره این شانس وجود دارد که اپل در آینده نزدیک کارایی بیشتری را به دکمه شاتر قاب هوشمند آیفون اضافه کند.

پرتونگاری با کمک اشعه ایکس همچنین احتمال اضافه شدن دکمه دوربین به قاب های فاقد باتری اپل را مردود می کند چراکه این قاب ها فاقد بوردهای مداری یکپارچه ای هستند که بشود برای انتقال پیام به آیفون از آنها استفاده کرد.

در ادامه تصویر ایکس ری کاملی از این قاب ها را مشاهده می کند.

قاب هوشمند آیفون

قاب های هوشمند اپل که هفته پیش برای نسل جدید آیفون معرفی شدند دارای یک برآمدگی قابل توجه در بخش پشتی خود هستند که در واقع باتری اضافه ای را در خود جای داده و میتواند به لطف آن آیفون ها را تا ۵۰ درصد بیشتر شارژ کند. ویژگی منحصربفرد دیگر در این قاب های ۱۲۹ دلاری دکمه فیزیکی اختصاصی برای فعالسازی شاتر دوربین است که در وضعیت قفل یا باز (لاک یا آنلاک) اپ دوربین آیفون را باز می کند. با یکبار فشردن این دکمه میتوانید از سوژه های مورد نظرتان عکس بگیرید و با فشار طولانی تر میتوانید ویدیوهای QuickTake ضبط کنید.

قاب هوشمند آیفون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alirezuaw
    alirezuaw | ۷ آذر ۱۳۹۸

    سوفیا لورن عزیز?

مطالب پیشنهادی