ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند سقوط ماه نشین ویکرام را تأیید کرد

هند سقوط ماه نشین ویکرام را که بخشی از فضاپیمای چاندرایان-2 (Chandrayaan-2) محسوب می شد، تایید کرد. دپارتمان فضایی کشور هند می گوید ماه نشین ویکرام (Vikram) طبق برنامه از فضاپیما جدا شد ولی نتوانست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

هند سقوط ماه نشین ویکرام را که بخشی از فضاپیمای چاندرایان-2 (Chandrayaan-2) محسوب می شد، تایید کرد.

دپارتمان فضایی کشور هند می گوید ماه نشین ویکرام (Vikram) طبق برنامه از فضاپیما جدا شد ولی نتوانست به طور موفقیت آمیز روی سطح ماه فرود بیاید.

ماه نشین ویکرام در فاز اول فرود، ارتفاع خود را از 30 کیلومتری سطح ماه به 7.4 کیلومتری کاهش داد و سرعتش را نیز از 1683 متر بر ثانیه به 146 متر بر ثانیه رساند. ولی در فاز دوم فرود، کاهش سرعت بیشتر از برنامه ریزی ها انجام شد. دولت هند می گوید همین عامل سبب تغییر شرایط هنگام شروع ترمزگیری شده و منجر به سقوط ماه نشین ویکرام در 500 متری محل فرود شده است.

ماه نشین ویکرام بر فراز مدارگرد فضاپیمای چاندرایان-2

ماموریت ماه نشین ویکرام که ماه نورد پراگیان (Pragyan) را در خود داشت، شکست خورد. البته فضاپیمای چاندرایان-2 حامل یک مدارگرد ماه بود که به گفته سازمان فضایی هند تمام هشت سیستم آن به درستی کار می کنند و طول عمر آن به 7 سال افزایش پیدا کرده است.

با از بین رفتن ماه نشین ویکرام هندی ها از مستقر شدن بر سطح ماه ناکام ماندند، ولی مدارگرد مذکور اطلاعات علمی ارزشمندی را در طول عمر خود به زمین مخابره خواهد کرد. این مدارگرد از دوربین های با رزولوشن بالا، طیف سنج فروسرخ و تجهیزات راداری برای نقشه سازی از سطح مریخ برخوردار است.

اواخر تیر ماه امسال، هند اولین ماه نشین خود به نام ویکرام را با فضاپیمای چاندرایان-2 به فضا پرتاب کرد. حدودا یک ماه بعد این فضاپیما با موفقیت وارد مدار ماه شد. اواسط شهریور ماه هند ارتباط خود را با ماه نشین ویکرام لحظاتی قبل از فرود بر سطح مریخ از دست داد.

مدتی بعد هندی ها محل فرود ماه نشین را پیدا کردند و تلاش ها برای برقراری ارتباط با آن آغاز شد ولی فرصت برقراری ارتباط با آن به سرعت به اتمام رسید و پیش بینی می شد که این ماه نشین نفس های آخر خود را روی سطح ماه می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اسماعیل
    اسماعیل | ۷ آذر ۱۳۹۸

    اینترنت فردیس هنوز وصل نیست چه کنیم اخه به کی بگیم

مطالب پیشنهادی