ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حیات فرازمینی
علمی

ادعای یک دانشمند اخترشناس: تا سال آینده حیات فرازمینی را پیدا می کنیم

طبق گفته پژوهشگری که باور دارد تلاش بشریت برای برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی از برنامه زمانی واقعی عقب است، حیات فرازمینی به زودی زود و حداکثر تا یکسال دیگر خود را نمایان می کند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

طبق گفته پژوهشگری که باور دارد تلاش بشریت برای برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی از برنامه زمانی واقعی عقب است، حیات فرازمینی به زودی زود و حداکثر تا یکسال دیگر خود را نمایان می کند.

قرن هاست که بشر در جستجوی حیات هوشمند فرازمینی است و کشفیات اخیر نشان می دهند که حالا ما از هر زمان دیگری به این موجودات نزدیکتر شده ایم. کشفیاتی نظیر اگزوپلنت های مشابه زمین، نشانه های آب در مریخ و اقمار قابل سکونت در منظومه خورشیدی همگی نشان از آن دارند که شرایط مورد نیاز برای وجود حیات صرفا محدود به سیاره زمین نیستند. با این حال هنوز شواهد محکمی در رابطه با وجود فرازمینی ها به دست نیامده هرچند که دانشمندان باور دارند بالاخره این موجودات پیدا می شوند و در تازه ترین اظهار نظر یکی از این دانشمندان گفته چنین اتفاقی سال آینده رخ می دهد.

حیات فرازمینی

داگلاس وکاچ رئیس سازمان غیرانتفاعی ارسال پیام برای هوش فرازمینی به اختصار METI باور دارد که حتی اگر ۰.۰۱ درصد از سیستم های ستاره ای فعلی وجود داشته باشند باز هم میلیون ها فرازمینی در خارج از زمین حضور دارند.

و به همین خاطر نیز آقای وکاچ باور دارد بشریت در مسیر پیدا کردن حیات فرازمینی کمی دیر وارد عمل شده است. او در مصاحبه با وبسایت Space.com گفت:

همه اینها به میزان پراکندگی هوش فرازمینی بستگی دارد.

اگر از هر ۱۰ هزار منظومه ستاره ای یکی از آنها تمدن پیشرفته را در خود جای داشته باشد که در تلاش برای برقراری ارتباط با انسان باشد آنگاه ما به مراتب عقب تر از برنامه زمانی برای کشف آنها هستیم و این خبر که بشر در عالم هستی تنها نیست دست کم تا یک سال دیگر منتشر می شود.

اما به احتمال زیاد بشر پیش از پیدا کردن اشکال پیشرفته زندگی، حیات میکروبی را کشف خواهد کرد و به همین خاطر است که دانشمندان حالا سخت مشغول ساختن تلسکوپ های تشخیص دهنده امضای زیستی هستند.

حیات فرازمینی

آقای وکاچ در ادامه گفت:

همزمان با راه اندازی نسل بعدی تلسکوپ فضایی شانس ما نیز برای تشخیص علائم و نشانه های حیات بیشتر می شود چراکه به لطف این تلسکوپ میتوانیم تغییرات جوی سیاراتی که بدور ستاره های دیگر می چرخند را تشخیص دهیم و میلیون ها هدف جدید برای رصد در آسمان پیدا خواهیم کرد.

با این حال پیشتر برخی از دانشمندان در رابطه با تلاش برای پیدا کردن نشانه های حیات هوشمند فرازمینی هشدار داده بودند. حتی استیون هاوکینگ که در سال گذشته دیده از جهان فروبست در صحبت هایش مدعی شد پیدا کردن این موجودات ممکن است خطراتی برای انسان داشته باشد.

او برای روشن کردن دیدگاه خود مثال مواجهه اروپایی ها با بومیان آمریکا را مطرح کرد که به کشته شدن تعداد زیادی از انسان ها منجر گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mldkh
    mldkh | ۹ آذر ۱۳۹۸

    "بومیان آمریکا" سرخ‌پوست‌ها بودند که توسط قدرت ناپاک حال حاظر غرب، به‌طور وحشیانه‌ای کشته شدند.

    پاینده امپراطوری ایران بزرگ.

  • mldkh
    mldkh | ۹ آذر ۱۳۹۸

    هر زمان که یکی از آنان با من دست بداد، آنگاه می‌توانم به اینکه آیا آن موجود "انسان" است یا خیر، "بی‌اندیشم".

    خام سخنان دانشمندان‌ای که همه‌ی بودجه‌ی‌شان توسط دولت‌هاست نشوید.

    موضوع بر سر "باور به پدیده" نیست -- در این جهان بی‌درب‌وپیکر، هر چیزی که به ذهن بشر بیاید و نیاید، صد درصد ممکن است -- ولی موضوع مهم "درک آن پدیده" است; از شنیده‌ها "لذت" ببرید، ولی "باور" نکنید.

    این نوع سخنان در دهه‌های پیش هم بیان می‌شدند.

    پاینده امپراطوری ایران بزرگ.

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۸ آذر ۱۳۹۸

    چه ما تنها باشیم یا اینکه موجودات فرا زمینی وجود داشته باشن، در هر دو صورت بسیار ترسناکه

  • Amir
    Amir | ۸ آذر ۱۳۹۸

    اینا کجای کارن، فرازمینی ها دارن مملکت مارو اداره میکنن، هیچیشون به انسان ها نمیخوره ??

مطالب پیشنهادی