ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول شد

«مهدی اخوان بهابادی» امروز (۹ آذر) جایگزین «حمید فرهنگ» و مدیرعامل بزرگ‌ترین اپراتور موبایل ایران شد. فرهنگ که دی ماه ۹۶ به عنوان مدیرعامل همراه اول انتخاب شده بود، کمتر از ۲۴ ماه این سمت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۶

«مهدی اخوان بهابادی» امروز (۹ آذر) جایگزین «حمید فرهنگ» و مدیرعامل بزرگ‌ترین اپراتور موبایل ایران شد. فرهنگ که دی ماه ۹۶ به عنوان مدیرعامل همراه اول انتخاب شده بود، کمتر از ۲۴ ماه این سمت کلیدی را در اختیار داشت.

اولین حضور اخوان بهابادی در فضای ارتباطات ایران به سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد؛ زمانی که او به عنوان معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار شد. کمتر از یک سال بعد، او قائم‌ مقامی وزیر وقت ارتباطات رسید.

مدیرعامل جدید همراه اول، در سال ۱۳۹۰ با حکم رهبری به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی منصوب شد و در خرداد ۱۳۹۱، با حکم رییس جمهور وقت، «محمود احمدی نژاد»، به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد. اخوان بهابادی در اردیبهشت ۹۷، عنوان «رییس هیات مدیره همراه اول» را از آن خود کرده بود.

از همان ماه‌های اول مدیریت فرهنگ بر همراه اول، چندین بار خبر تغییر او شنیده می‌شد و گزینه‌های مختلفی نیز در این رابطه مطرح شده بودند، اما در نهایت این پست به اخوان بهابادی رسید. اخوان بهابادی دانش آموخته رشته برق (گرایش مخابرات) در مقطع دکترا از دانشگاه تهران است و در سال ۱۳۷۵، رتبه نخست کنکور سراسری را دریافت کرده بود.

فرهنگ در زمان مدیریت خود بر همراه اول، بارها از طرح ویژه‌ و ۵ ساله «تحقق رویای دیجیتال» گفته بود؛ طرحی که می‌خواست درآمد همراه اول را تا سال ۱۴۰۱، به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برساند. در واقع این طرح حکایت از آن داشت که فرهنگ به عنوان مدیرعامل همراه اول، ماندنی است و برنامه‌های مهمی برای آینده این اپراتور دارد.

آخرین بار او در اردیبهشت ۹۸، در مجمع عمومی سالیانه همراه اول همزمان با ارائه آمارهای مالی از عملکرد سال ۹۷، درباره آینده همراه اول صحبت کرده بود که می‌توانید گزارش دیجیاتو را در این رابطه ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    مهدی اخوان بهابادی در آذرماه ۱۳۸۸ به معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد. در دی ماه همان سال به سرپرستی مرکز تحقیقات مخابرات ایران که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی ایران است و سپس در اردیبهشت‌ماه ۸۹ به قائم مقامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل منصوب شد. او در سال ۱۳۹۰ در حکمی که از سوی رهبر ایران به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی منصوب شد. در ۶ خرداد ۱۳۹۱ او به حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به عنوان «دبیر شورایعالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب شد. مهدی اخوان بهابادی در سال ۱۳۹۳ با حکم محمد سرافراز به سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب شد[۴][۵][۶] او در دی ۱۳۹۱ اعلام کرد پژوهشگاه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیشتر با نام مرکز تحقیقات مخابرات تابع وزارت ارتباطات فعالیت می‌کرد با نام «پژوهشگاه ملی فضای مجازی» در ذیل مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک واحد تابعه ادامه کار خواهد داد.[۷][۸] سرافراز در کتاب خاطرات خود بهابادی را از چهره‌های اصلی «شرکت توسعه فناوری سروش» مجری پیام رسان سروش دانسته و نوشته که اخوان «از طریق ارتباط با نزدیکان آقای حدادعادل و عوامل هولدینگ یاس یک پشتوانه برای خودش ساخته بود».[۹]

    • pouya20
      pouya20 | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

      خیلی جالبه تو هر پستی یکسال بیشتر نبوده! تو یکسال، و تو یه سطح به این بالایی تا بیاد زیر مجموعه رو بشناسه میره پست بعدی!!

  • Arash_mansoory
    Arash_mansoory | ۹ آذر ۱۳۹۸

    همراه اول هم امنیتی شد پس. یکی بگه کجای این مملکت امنیتی نیست که همراه اول نخواد امنیتی باشه ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی