ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیپ فیک
تکنولوژی

چین انتشار ویدیوهای دیپ فیک را ممنوع کرد

وزارت فضای مجازی چین قانونی وضع کرده که در آن هر تولید کننده محتوای صوتی و ویدیویی موظف است در صورت جعلی بودن محتوا، آن را علنا اعلام کند. بر اساس قانون جدید که از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

وزارت فضای مجازی چین قانونی وضع کرده که در آن هر تولید کننده محتوای صوتی و ویدیویی موظف است در صورت جعلی بودن محتوا، آن را علنا اعلام کند. بر اساس قانون جدید که از یکم ژانویه سال جدید میلادی اجرا می‌شود، هر گونه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی یا واقعیت افزوده که تکنولوژی دیپ فیک داشته باشد، باید به صورت واضح آن را اعلام کرده باشد.

قانون جدید که مستقیما از سمت وزارت فضای مجازی چین (CAC) به پلتفرم‌های ویدیویی و صوتی این کشور ابلاغ شده، آن‌ها را موظف کرده تا اگر ویدیو و صوتی تولید می‌کنند، جعلی یا موثق بودن آن را حتما اعلام کنند. در غیر این صورت اقدام آن‌ها جرم حساب می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده باعث به وجود آمدن ویدیو‌های جعلی شده که اصطلاحا به آن دیپ فیک می‌گویند.

بدین ترتیب از یک ژانویه سال ۲۰۲۰، تمام تولید کنندگان محتوا موظف هستند که از قانون جدید پیروی کنند. البته پدید آمدن اخبار جعلی، یکی از عمده‌ترین دلایل CAC برای وضع این قانون عنوان شده است. در وب سایت CAC آمده است که:

تکنولوژی دیپ فیک می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد، نظم و پایداری جامعه را بر هم زند و حق و حقوق قانونی دیگران را پایمال کند.

دیپ فیک

البته پیش از این یکی از مراجع قانونی چین در نظر داشت تا تکنولوژی دیپ فیک را غیر قانونی اعلام کند. چندی پیش یکی از برنامه‌های چینی به نام ZAO به کاربران اجازه می‌داد تا با تغییر صورت خود به یک فرد مشهور، ویدیو‌های جعلی بسازند. این برنامه در چند ساعت اول انتشار آن، بالغ بر میلیون‌ها بار دانلود شد.

اما سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران باعث شد تا توسعه‌دهندگان این برنامه از کاربران عذرخواهی کنند و طی بیانیه‌ای اعلام کردند که هیچ گاه از اطلاعات بیومتریک کاربران استفاده نخواهند کرد.

پلتفرم‌های ویدیویی که موظف به رعایت قانون جدید در چین هستند عبارتند از:

  • Tencent Video
  • Youku
  • iQIYI
  • Kuaishou
  • Douyin

دو پلتفرم صوتی این کشور به نام‌های Himalaya و Dragonfly FM نیز از این پس باید در صورت جعلی بودن محتوا، آن را اعلام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    البته انتشارش ممنوع نیست انتظار بدون ذکر ساختگی بودنش ممنوعه مثل فیلمهایی که میگن بر اساس واقعیت نیست و ساخته ذهن سازندس

مطالب پیشنهادی