ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ضرر 20 هزار دلاری جنرال موتورز با فروش هر دستگاه شورولت کوروت 2020

شورولت کوروت یکی از مطرح ترین خودروهای آمریکایی به شمار می رود. این مدل پرطرفدار در سال 1953 معرفی شده و از آن تاریخ تاکنون در هشت نسل مختلف راهی بازار شده است. نسل هشتم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شورولت کوروت یکی از مطرح ترین خودروهای آمریکایی به شمار می رود. این مدل پرطرفدار در سال 1953 معرفی شده و از آن تاریخ تاکنون در هشت نسل مختلف راهی بازار شده است. نسل هشتم کوروت که با کد C8 شناخته می شود، تیرماه گذشته و طی مراسمی ویژه در مرکز فضایی جان اف کندی فلوریدا رونمایی شد.

یکی از ویژگی هایی که سبب شد این خودروی اسپرت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، قیمت فوق العاده رقابتی آن است. با وجود تغییرات بنیادین و بهبودهای زیادی که حاصل شده، جنرال موتورز قیمت پایه از شورولت کوروت جدید را حدود 60 هزار دلار تعیین کرده که نسبت به نسل قبلی افزایش قابل توجهی نداشته است.

در مصاحبه اخیری که یکی از مدیران جنرال موتورز با نشریه آمریکایی موتورترند داشته، وی به زیان ده بودن کوروت C8 اشاره کرده و افزوده این خودرو در هر نسخه ای که با بهای زیر 80 هزار دلار به فروش برسد، ضرر مالی به کمپانی سازنده تحمیل می کند. این منبع ناشناس تایید نموده تا سال 2021 قیمت نسل جدید شورولت کوروت افزایش خواهد یافت. حال سوالی که پیش می آید اینست که میزان افزایش چقدر خواهد بود و آیا با این کار ضررهای موجود جبران خواهند شد؟

اینکه خودروسازان از تولید مدل های Halo Car سودی کسب نکرده و حتی متحمل ضرر می شوند، مساله جدیدی نیست. شرکت هایی که دارای چنین مدل هایی هستند، معمولا ضررهای موجود را با سودی که از فروش سایر محصولات بدست می آورند، جبران می کنند.

بد نیست اشاره کنیم Halo Car به اتومبیلی اطلاق می شود که خودروسازان مختلف برای نمایش سطح توانمندی های خود در زمینه هایی چون تکنولوژی، طراحی و عملکرد فنی توسعه می دهند. هدف اصلی شرکت ها از ساخت این اتومبیل ها کسب سود نیست، بلکه آنها می خواهند وجهه و جایگاه برند خود را ارتقا داده و به نوعی توانایی های خود را به رخ رقبا بکشند.

طبق برنامه ریزی های قبلی و احتساب هزینه های مربوط به بازطراحی و انتقال موتور از جلو به بخش میانی، جنرال موتورز قیمت پایه 79,995 را برای کوروت C8 در نظر گرفته بود. از آنجایی که این رقم با قیمت نسل قبلی کوروت یا همان C7 فاصله زیادی داشت، مقامات شورولت و جنرال موتورز برای جلب رضایت مشتریان تصمیم گرفتند با قبول ضرر، قیمت پایه را زیر 60 هزار دلار حفظ کنند.

در حال حاضر خودروساز آمریکایی امیدوار است مشتریان کوروت C8 با انتخاب آپشن های بیشتر و هر چه نزدیک تر کردن قیمت مدل خریداری شده به رقم 80 هزار دلار از میزان زیان وارده بکاهند.

موضوع مهم دیگر با قیمت گذاری دو نسخه قدرتمندتر  Z06 و ZR1 از کوروت جدید در ارتباط است. منبع مصاحبه کننده با موتورترند گفته به منظور ایجاد تعادل بین سود و حجم فروش، بهترین بازه قیمتی برای این نسخه ها بین 80 الی 100 هزار دلار است. چنانچه رقم نهایی از 100 هزار دلار فراتر برود، تعادل بر هم خورده و تقاضا برای نسخه های مذکور افت خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید که جنرال موتورز چگونه خواهند توانست بر چالش های پیش رو غلبه کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی