ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی تشخیص چهره
تکنولوژی

دولت چین استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره را برای خرید گوشی الزامی کرد

شهروندان چینی از این پس ملزم هستند هنگام خرید گوشی هوشمند یا دریافت شماره جدید، علاوه بر نشان دادن کارت شناسایی، صورتشان را نیز اسکن کنند تا هویت آن‌ها توسط دولت تایید شود. استفاده از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شهروندان چینی از این پس ملزم هستند هنگام خرید گوشی هوشمند یا دریافت شماره جدید، علاوه بر نشان دادن کارت شناسایی، صورتشان را نیز اسکن کنند تا هویت آن‌ها توسط دولت تایید شود. استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره از دیروز اجباری شده و شامل تمام شهروندان هم می‌شود.

اقدام دولت چین در ظاهر برای جلوگیری از کلاه برداری است ولی در عین حال باعث می‌شود تا شهروندان نتوانند به صورت ناشناس از خدمات همراه استفاده کنند. علاوه بر این، دولت چین هم راحت‌تر می‌توانند مخالفان خود را سرکوب کند. با این حال، مشکلاتی در رابطه با حریم خصوصی شهروندان در این زمینه وجود دارد.

تکنولوژی تشخیص چهره

دولت این کشور اخیرا با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، جنبش‌های اقلیت‌های بومی را سرکوب کرده است. همچنین تقریبا از این تکنولوژی برای ردیابی هر شخصی که در لیست سیاه این کشور قرار دارد، استفاده می‌شود. با این حال مشخص نیست که آیا دولت چین پس از اسکن چهره شهروندان، آن‌ها را از بین می‌برد یا خیر، زیرا در غیر این صورت ممکن است داده‌های محرمانه کاربران نیز در خطر باشد.

همچنین در صورتی که از اسکن چهره شهروندان برای ردیابی نیز استفاده نشود، این پایگاه اطلاعات داده، به یکی از اهداف هکرها تبدیل می‌شود. هکرها با استفاده از این عکس‌ها می‌توانند کلاه‌برداری کنند و این اقدام دقیقا همان دلیلی است که در درجه اول دولت چین، از شهروندان اسکن چهره می‌گیرد.

تکنولوژی تشخیص چهره

با این حال بحث‌های زیادی پیرامون استفاده دولت چین از اطلاعات بیومتریک و تکنولوژی تشخیص چهره شنیده می‌شود. همچنین شواهدی مبنی بر مخالفت با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در ادارات و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اخیرا نیز اقدامات یک دانشگاه به منظور شناسایی دانشجویان به وسیله این تکنولوژی آن قدر سر و صدا کرد که دولت چین مجبور به تعدیل مواضع خود شد.

البته با توجه به پیشینه دولت چین، بعید به نظر می‌رسد که مقامات این کشور، برای فرونشاندن مخالفین سیاسی، از این تکنولوژی استفاده نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    ببینید چه کثافتیه این چین. و صد البته رفیق و شفیق دیکتاتورهای دنیا

  • آریا
    آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    همه کشورها باید این کمونیستها و پیروانش رو بایکوت کنن و گرنه چوبشو میخورن امریکا که تازه متوجه شده داره پاکسازی میکنه یه سری تجهیزات چینی که کلاً برای جاسوسی و سرقت فناوری ساخته شده ولی امریکا دهنشون رو صاف کرده کسانیکه به هیچ چیزی پایبند نیستند باید گمشن...همین آ/شغالها کلی تجهیزات مخابراتی برای رصد و جا.سوسی از کاربران تجهیزات پا.راز یت انداز و سا.نسو ر اینترنت به اینا فروخته... از طرفی هم این چینیها بدون دزدی از کمپانیهای دیگه هیچی از خودشون ندارن

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

      سلام

      کاری با بقیه حرفات ندارم ولی یخورده روی این حرفت فکر کن
      (کسانیکه به هیچ چیزی پایبند نیستند باید گمشن)
      اگر واقعا اینطورین پس ایدئولوژی چیِ که میای بابتش به دولت چین توهین می کنی دقیقا چیه!
      ایدئولوژی یعنی پایبند بودن به یه سری افکار و عقاید پدران یا بزرگان گذشته
      که میشه سنت هم بهش گفت
      و دیکتاتوری بحساب میاد
      حکومت طبق عقاید شخصی یه عده اداره میشه
      همین باعث عقب موندگی میشه
      اگر این عقاید ظالمانه یا فاسد باشن برای همیشه باقی میمونن حدأقل تا زمانی که کسایی در رأس حکومت بهشون پایبند باشن


      اون کسایی که به هیچ چیز پایبند نیستن همین آمریکا و کشورهای زیر سلطش هستند که واسه پیشرفتشون و منافعشون دست به هرکاری میزنن و هر بازی سیاسی کثیفی راه میندازه مثله همین حقوق بشرشون که تا الان هیچ کاری نکرده و با وجود جنایت های فراوانی که انجام میدن ولی در آخر پاکترین کشور دیده میشن و بعنوان یک قهرمان ازشون یاد میشه

      • آریا
        آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

        هر چی بدبختی داریم زیر سر همین مزخرفات ایدئولوژیکه همه کشورها اول به منافع خود فکر میکنند بعد چیز دیگر .... هیچکسی جز خودمون کاری برای ما انجام نمیده فقط باید جلوی p.arasite ها رو گرفت... کمونیستها یه مشت خائن و سوء استفاده گر هستند تو هر کشوری وارد شدند به جز بدبختی و فلاکت چیز ی عاید میزبانشون نشده تو کدوم سیستم کمونیستی مردم آنها دسترسی آزاد به اینترنت و گردش آزاد اطلاعات دارند تو کدومشون رسانه ها آزاد هستند... تو کدومشون جان مردم ارزش داره تو کدومشون از آگاهی مردم وحشت دارن.... در مقابل در کدام کشورهای غربی و آسیایی پیشرفته مثل کره جنوبی و ژاپن دسترسی آزادانه به اینترنت و گردش آزاد اطلاعات رسانه ها و ...گرفته شده! تو کدومشون هر روز دسترسی مردم به اینترنت محدودتر شده! تو کدومشون رسانه ها محدوده ...در مقابل هر کشوری با سیستم سکو.لا ر، که با کشورهای پیشرفته رابطه اقتصادی و تجاری برقرار کرده و از ایدئولوژی و مزخرفات فاصله گرفته به صورت مشترک پیشرفت کرده اند...خاک تو سرتون که دنباله روی یه مشت کمونیست آ.شغال هستید...

        • Unconventional_NyTro
          Unconventional_NyTro | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

          سلام

          من نه دنباله رو سیاست کومونیست ها هستم و نه سیاست سکولارها
          جفتشون دیکتاتوری هستن ولی کومونیست بدتره که متأسفانه جامعه خودمون هم ک.... هست
          من فقط گفتم به حرفی که زدی فکر کن آخه جور در نمیاد

          کشورهای سکولار هم ایدئولوژیشون منفعت گرا بودن و پول پرست بودن هست مردم عادی وضع زندگیشون توی همچین حکومتی بهتره به همین دلیل هم خودشون دارن خوب عمل می کنن
          شما توی چنین کشورهایی خیلی راحت می تونی پیشرفت کنی مثلا بشین تو خانه وسیله اختراع کن یا بسازی و بفروش کسی کاریت نداره یه نفرُ توی یوتیوب میشناسم که عاشق تیر و کمان
          تا الانم کلی وسیله جالب برای تیرُکمال اختراع کرده و کروسبویی که این آقا ساخته و گذاشته برای فروش از تمام کروسبوهای بازار بهتر عمل می کنه اسمشم cobra rx adder هست
          اما تو بیا یک دستگاه ذخیره انرژی بساز که به اندازه کف دسته ولی 1 گیگاوات می تونه انرژی ذخیره کنه و توی مثلا نیم ساعت هم پر میشه و با یکبار شارژش ماشین می تونه 40 هزار کیلومتر بره اگر خبردار بشن میان پدرتو در میارن یا اینکه با پول کلان راضیت می کنن به شرط اینکه دهنتو ببندی راجبش برای همیشه و توی یک آزایشگاهی علمی ارتش واسشون یکی بسازی
          یا اینکه یک جنبشی راه بندازی بخاطر محیط زیست یا کلا یه چیز خوب علیه چیزی که داره هرساله بهشون سود کلانی می رسونه و باعث بشی دیگه مردم کمتر اون چیزُ استفاده کنن اینجا طعم محدودیت رو توی همین جوامع سکولار می چشی
          یا مثلا توی جامعه میبینی فحشا زیاده و حتی رباطه جنسی توی عموم جلوی همهجاهایی مثله پارک آزاده و تو بیای بنا به دینت مردمُ از این کار منع کنی و اوناهم خوششون نیاد بازم لحت می کنن دادگاهیت می کنن و دادگاهم حقُ میده به اونا و اینجا می فهمی آزادی بیانی که ازش حرف میزدن کشکه

          جفتشون دیکتاتوری هستن
          و حالا بخوام کامل توضیحشون بدم خیلی طولانی میشه

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    حکومت ما الگو خودشون حکومت چین روسیه کره شمالی قرار دادن هه سه حکومت کمونیست دیکتاتور

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    خدا بخیر بگذرونه ?
    از فردا اجرا نشه صلوات

  • alireza_MX
    alireza_MX | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    الان مسئولین ما میگن ای بابا چرا این به ذهن ما نرسیده بود ? ?
    یعنی واقعا خاک بر سر کشورای دوست و برادرمون :)))

  • mobin34
    mobin34 | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

    خودمونیمااا ولی انصافا چین و روسیه تو زمینه حریم خصوصی افراد چند قدمی از ایران جلوتر هستن!???

    • Tyler
      Tyler | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

      ایران تکنولوژیش رو نداره وگرنه ما الان چند صد متر جلو بودیم

      • علی
        علی | ۱۱ آذر ۱۳۹۸

        بریم تو کار هوش مصنوعی بومی ملی.
        با این توضیح که «هوش مصنوعی بومی ملی» مساوی است با «احمق بومی»

مطالب پیشنهادی