ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Smarter؛ بازی کنید و باهوش تر شوید

تمرین ذهن و مغز علاوه بر این که می‌تواند باعث شود نوع فکر کردن و تجزیه و تحلیل مسائل برایمان ساده‌تر باشد، می‌تواند ما را در مسیر باهوش شدن و همچنین ورزیده‌تر کردن مغز قرار ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

تمرین ذهن و مغز علاوه بر این که می‌تواند باعث شود نوع فکر کردن و تجزیه و تحلیل مسائل برایمان ساده‌تر باشد، می‌تواند ما را در مسیر باهوش شدن و همچنین ورزیده‌تر کردن مغز قرار دهد. از آنجایی که ما بیشتر زمان خود را به صورت روزمره با گوشی‌هایمان می‌گذرانیم، شاید استفاده از یک اپلیکیشن خوب یا بازی هوش که بتواند ذهنمان را تمرین دهد؛ ایده مناسبی باشد.

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۹ به انتخاب گوگل بپردازیم. نرم افزار Smarter را می‌توان یک بازی هوش بسیار متنوع و خوب معرفی کرد که قادر است ذهن افراد را درگیر کند. اپلیکیشن یاد شده با استفاده از بازی‌های مختلف هوش تلاش می‌کند ذهن کاربرانش را به چالش بکشد. با معرفی Smarter با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم تمرین دادن ذهن می‌تواند باعث شود که در حل و تجزیه تحلیل مسائل قوی‌تر از گذشته شویم. همچنین باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که به گفته اکثر پزشکان، هرچه‌قدر بیشتر ذهن خود را درگیر بازی‌های فکری و هوش کنیم، احتمال مبتلا شدن به آلزایمر کاهش پیدا خواهد کرد. اپلیکیشن Smarter -که می‌توان یک بازی هم آن را در نظر گرفت- تلاش می‌کند کاربرانش را با بازی‌های هوش به چالش بکشد.

در واقع به محض ورود به این اپلیکیشن شما با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که در آن دسته بندی‌های مختلفی از چالش‌های هوش تعبیه شده. هرکدام از آن‌ها مراحل مختلفی از بازی‌ها را ارائه می‌دهند. ترکیب بندی رنگ مشکی و زرد باعث می‌شود از همان ابتدا با رابط کاربری ساده اپلیکیشن احساس نزدیکی داشته باشید و خود را در آن سردرگم نیابید.

دسته بندی‌های مختلف بازی‌های هوش در این اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند که بتوانید بازی مد نظر خود را بیابید. همانطور که احتمالا بدانید، سنجش هوش تنها با استفاده از بازی‌های حافظه یا ریاضی ممکن نیست. هوش جنبه‌های مختلفی دارد که برای سنجیده شدن بهتر آن باید در همه زمینه‌ها آن را به چالش کشید. موضوعی که Smarter به خوبی به آن توجه کرده است.

در Smarter شما می‌توانید هوش خود را در زمینه حافظه، ریاضیات، سرعت عمل، دقت، انجام کار‌های همزمان، تشخیص رنگ و ... به چالش بکشید. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها دارای مراحل مختلفی هستند که سرعت و دقت پایان دادن به هرکدام از آن‌ها به شما اجازه می‌دهد یک گام جلو بروید. هر مرحله خودش شامل چند بخش مختلف است.

با پشت سر گذاشتن هر مرحله، مجوز حضور در مرحله بعد را پیدا خواهید کرد. بدیهی است که با پیشروی بیشتر، مراحل چالش برانگیز تر خواهند شد و بیش از گذشته ذهن شما را درگیر خواهند کرد. در انتهای هرکدام از مراحل امتیاز هم دریافت خواهید کرد. در صورتی که در هرکدام از مراحل ناموفق باشید، می‌توانید مجددا آن را امتحان کنید.

همچنین اگر از امتیاز دریافتی خود از مراحل قبل راضی نیستید، هر زمان که بخواهید می‌توانید مجددا آن را تکرار کنید و امتیاز بهتری را از خود به جای بگذارید. لازم به ذکر است که در صورت تکرار مراحل، دشواری یکسان خواهد بود اما ممکن است به طور دقیق همان مراحل قبل تکرار نشوند. موضوعی که به طور کلی باعث می‌شود اسمارتر نرم افزاری مناسب برای سنجش هوش افراد باشد.

این اپلیکیشن بخش خاصی دارد که با ورود به آن می‌توانید عملکرد خود در دسته بندی‌های مختلف را مشاهده کنید. با این کار شما قادرید ببینید که در بخش‌های مختلف طراحی شده در Smarter چه عملکردی از خود به جای گذاشته‌اید. در این بخش عملکرد شما با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز نمایش داده می‌شود. موضوع قابل توجه این است که رنگ قرمز (که کمترین حد از موفقیت را نشان می‌دهد) نمایشگر عملکرد «خوب» است.

رنگ‌های بعدی، یعنی نارنجی و سبز؛ نشانگر عملکرد عالی و فوق العاده هستند. به طور کلی باید گفت در مراحل بالاتر به جای گذاشتن عملکرد فوق العاده و عالی دشوارتر می‌شود. در این مطلب به این خاطر که نمی‌خواستیم مراحل چالش برانگیز لوث شوند، از درج تصاویر مراحل بالاتر خودداری کردیم.

یکی از موضوعات جالب این نرم افزار، توجه به افرادی است که دچار کوررنگی هستند. در واقع یکی از جنبه‌های مورد بررسی در بازی‌های هوش مربوط به تشخیص رنگ می‌شود. این بازی برای افرادی که دچار کور رنگی هستند فایده‌ای ندارد اما در Smarter و در بخش تنظیمات گزینه‌ای ایجاد شده که افراد کوررنگ می‌توانند با فعال کردن آن به راحتی در بخش تشخیص رنگ نیز شرکت کنند و ذهن خود را به چالش بکشند.

نرم افزار Smarter یکی از اپلیکیشن‌های برتر در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ پلی استور محسوب می‌شود و به طور کلی می‌توان آن را یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۹ میلادی دانست. با استفاده از این اپلیکیشن -که باز هم باید اشاره کنیم می‌توان آن را یک بازی در نظر گرفت- می‌توانید ذهن خود را پرورش دهید و مغز خود را به چالش بکشید.

اپلیکیشن یاد شده البته دارای تبلیغات مختلف است که گاهی باید به تماشای آن‌ها بپردازید. به طور کلی می‌توان گفت اپلیکیشن Smarter گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که قصد دارند در زمان‌های بیکاری ذهن خود را به چالش بکشند و با طی کردن مراحل Smarter ذهن خود را تقویت کنند.

 Smarter - Brain training & Mind games

Smarter - Brain training & Mind games

سازنده: Laurentiu Popa قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aryan veysi
    aryan veysi | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا بازی خیلی خوبی هستش، حتما امتحانش کنید:)

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۲ آذر ۱۳۹۸

    عالی مانی جان خسته نباشی

مطالب پیشنهادی