ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیس اپ
تکنولوژی

FBI برنامه فیس اپ را تهدیدی بر اطلاعات دولت آمریکا می‌داند

اگر اپلیکیشن فیس اپ را به خاطر داشته باشید، حتما می‌دانید که این اپ به دلیل تغییر چهره کاربران و پیر کردن آن‌ها، چه قدر سر و صدا به راه انداخت. علاوه بر این هم ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اگر اپلیکیشن فیس اپ را به خاطر داشته باشید، حتما می‌دانید که این اپ به دلیل تغییر چهره کاربران و پیر کردن آن‌ها، چه قدر سر و صدا به راه انداخت. علاوه بر این هم حتما می‌دانید که نگرانی‌هایی نسبت به استفاده این اپ از داده‌های بیومتریک کاربران وجود داشت. در یکی از موارد، سناتور چاک شومر از پلیس فدرال آمریکا درخواست کرد تا تهدیدات احتمالی این برنامه نسبت به امنیت ملی را بررسی کند. اکنون پلیس فدرال در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده که در آن، تمامی برنامه‌های توسعه‌داده شده در روسیه را تهدید آمیز می‌شمارد.

بنا بر بیانیه صدار شده توسط پلیس فدرال آمریکا، تمامی برنامه‌هایی که در خاک روسیه توسعه داده شده باشند، به صورت خودکار در دسته بندی «تهدیدات بالقوه ضد اطلاعاتی» قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که مقر تحقیق و توسعه فیس اپ نیز در خاک این کشور قرار دارد، در نتیجه این برنامه هم به عنوان تهدید بالقوه ضد اطلاعاتی تلقی خواهد شد. در نتیجه نگرانی چاک شومر نیز به نوعی پاسخ داده شده و او به هدف خود رسیده است.

فیس اپ

با این حال فیس اپ نگرانی‌های بسیاری را میان مردم ایجاد کرد. بسیاری این برنامه را متهم به جمع‌آوری داده‌های خصوصی کاربران کرده بودند. البته توسعه‌دهندگان گفته بودند که پردازش‌های عکس‌های کاربران در فضای ابری صورت می‌گیرد ولی داده‌ای از کاربران جمع نخواهد کرد. بعدها توسعه‌دهندگان گفتند که شاید عکس‌های کاربران هیچگاه از فضای ابری پاک نشود.

پلیس فدرال امریکا در بیانیه خود گفته است:

FBI هر برنامه یا محصولات مشابه که در خاک روسیه توسعه داده شود را بر اساس داده‌هایی که از کاربران جمع‌آوری می‌کنند، سیاست‌های استفاده از حریم خصوصی و مکانیزم‌های قانونی که در دولت این کشور وجود دارد، در دسته تهدیدات بالقوه ضد اطلاعاتی قرار خواهد داد.

چاک شومر هم در این رابطه می‌گوید:

از آن جایی که FBI نیز این برنامه را به عنوان تهدیدی بر امنیت ملی می‌داند، من به تمامی شهروندان آمریکایی پیشنهاد می‌کنم تا در صورت امکان، برنامه فیس اپ را از گوشی‌های خود حذف کنند. همچنین در آینده با دقت بیشتری نسبت به استفاده از برنامه‌هایی که در کشورهای متخاصم توسعه داده می‌شود، اقدام کنند.

این اتفاق در آینده ممکن است برای برنامه‌های دیگری که در کشورهایی مثل چین توسعه‌داده می‌شوند نیز به وجود بیاید. یکی از این برنامه‌ها تیک تاک است که همواره در صدر اخبار قرار داشته و باید دید که پلیس فدرال، برای توسعه‌دهندگان این برنامه چه خوابی خواهد دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۲ آذر ۱۳۹۸

    راستش شخصا فکر نمیکنم فقط یه عکس باعث دور زدن حریم خصوصی بشه.
    اگرم قبولش ندارید از خوتون عکس نگیرید
    الکی بهانه نیارید چون توی یه چیز ضعیف ترید همه رو نابود کنید.
    مثل کاری که با هواوی کردید.
    اگه هواوی رو کاری نداشتن تا الان دیگه رتبه اول جهانی بود.

مطالب پیشنهادی