ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکر روسی
تکنولوژی

۵ میلیون دلار؛ پاداش دستگیری دو هکر روسی گروه Evil Corp

دولت آمریکا و برتانیا در اقدامی مشترک دستور دستگیری دو تن از اعضای باند تبهکاری سایبری Evil Corp را صادر کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، این گروه هکری روسی، مسئول چند کلاه‌برداری سایبری دهه اخیر هستند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

دولت آمریکا و برتانیا در اقدامی مشترک دستور دستگیری دو تن از اعضای باند تبهکاری سایبری Evil Corp را صادر کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، این گروه هکری روسی، مسئول چند کلاه‌برداری سایبری دهه اخیر هستند و در صورتی که کسی بتواند اطلاعاتی در اختیار نیرو‌های پلیس بگذارد تا این دو نفر دستگیر شوند، ۵ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

بر اساس دپارتمان عدالت آمریکا و آژانس جرایم ملی بریتانیا، این دو هکر روسی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات هک و توطئه چینی را در سال ۲۰۰۹ شروع کردند. دولت این دو کشور اعلاک کرده‌اند که ماکسیم یاکوبتس (Maxim Yakubets) به همراه ایگور توراشو (Igor Turashev) دو تن از اعضای اصلی گروه Evil Corp هستند که باید دستگیر شوند. علاوه بر این، هر دو تحت تعقیب هستند و برای آن پاداش ۵ میلیون دلاری نیز گذاشته شده است. یکی از سخنگویان دولت آمریکا در این رابطه گفته است:

ماکسیم یاکوبتس در چندین مورد از جرایم سایبری دهه اخیر دست داشته و دو مورد از آسیب زننده‌ترین بدافزارهای مالی را برای دزدیدن میلیون‌ها دلار از قربانی‌های سراسر دنیا توسعه داده است.

هکر روسی

این دو هکر روسی مسئول توسعه یکی از برافزارهای مالی به نام دریدکس (Dridex) است که گاها با نام‌های بوگات (Bugat) و کریدکس (Cridex) نیز شناخته می‌شوند. این بدافزار به منظور دزدیدن اطلاعات بانکی کامپیوترهای آلوده توسعه داده شده است. بعدها از دریدکس در باج‌افزارها نیز استفاده شد و به نظر می‌رسد که قربانی‌های بسیاری را هم گرفته باشد.

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، دو بانک، ۴ کارخانه پتروشیمی، یک کمپانی تولید کننده مصالح ساختمانی، یک سازنده سلاح و یک مدرسه ایالتی از قربانیان باج‌افزارهای این هکر روسی بوده‌اند. به نظر می‌رسد این باج‌افزار بشتر افراد و سازمان‌های واقع در ایالت پنسیلوانیا را هدف قرار داده باشد. با این حال گفته شده که این گروه از ۲۲۰ میلیون دلار پول بالقوه، توانسته‌اند ۷۰ میلیون دلار را بدزدند و ۲۱ شرکت از جمله بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی را ورشکسته کنند.

هکر روسی

یکی از سخنگویان بریتانیایی می‌گوید:

این جرایم مانند جرایم بدون قربانی نبوده است. میلیون‌ها دلاری که دزدیده شده، همگی زمانی پس‌اندازهای آدم‌های بی‌گناه بسیاری بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    به زودی خبر دستگیریشونو میزاره دیجی

  • Tiger
    Tiger | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    از فردا یه تیر و کمان می گیرم دستم و میافتم دنبالشون،خخخخ...

    • Reza Dark
      Reza Dark | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

      ?????

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    جوووووون دمشون گرم

مطالب پیشنهادی