ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طرح آزمایشی فروش صندلی اتوبوس در تهران اجرایی می شود [بروزرسانی: تکذیب شد]

از افزایش قیمت بنزین تا انتشار خبر افزایش غیر رسمی فروش صندلی اتوبوس ظرف کمتر از یکماه که می تواند بسیار حاشیه ساز باشد. البته حالا حواشی مربوط به اعلام خبر ناگهانی افزایش قیمت بنزین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۸

از افزایش قیمت بنزین تا انتشار خبر افزایش غیر رسمی فروش صندلی اتوبوس ظرف کمتر از یکماه که می تواند بسیار حاشیه ساز باشد. البته حالا حواشی مربوط به اعلام خبر ناگهانی افزایش قیمت بنزین تا حد زیادی فروکش کرده است اما منتشر شدن خبر فروش صندلی های اتوبوس در روز جمعه در نوع خود بسیار عجیب به نظر می رسد.

با این حال واقعیت این است که بنا به گفته های پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهر تهران، طرح فروش صندلی اتوبوس از طریق بلیط قرار است تنها در مسیر های خاصی و در ساعات خاصی که اوج رفت و آمد است به شکل آزمایشی اجرا شود و برخلاف خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، هنوز خبری از فروش صندلی اتوبوس به شکل دائمی مطرح نشده است.

پیمان سنندجی در این رابطه می گوید: «به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات 7 تا 7:10 را یک صندلی برای خود خریداری کنند.»

فروش صندلی اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: «سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راه‌اندازی شود، البته نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود.»

از طرف دیگر : «خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم. همچنین این موضوع سبب می‌شود که رانندگان اتوبوس‌ مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.»

سنندجی گفت: «برای مسیر نیایش ـ جنت آباد و ونک ـ‌ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلی‌های اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس‌های بین‌شهری صندلی رزرو کنند.»

فروش صندلی اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد:« همچنین جهت افزایش ظرفیت اتوبوس‌ها در پایتخت ساماندهی اتوبوس‌های دربستی که مربوط به سرویس ادارات است را در دستور کار قرار دادیم و براساس بررسی‌ها مسیرهایی مشابه که اتوبوس‌های آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.»

حال باید منتظر ماند و دید که جزییات بیشتر یا تکذیبیه احتمالی طرح فروش صندلی اتوبوس در روزهای آینده چه خواهد بود اما در پی مطرح شدن این خبر، ابهامات زیادی در فضای مجازی مطرح می شود که باعث دلسردی افراد مختلف از بهینه سازی سیستم حمل و نقل عمومی شده است.

توضیحات تکمیلی در مورد فروش صندلی اتوبوس در طرح DRT

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران با ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص این طرح گفت: «شیوه کار در DRT به این صورت است که مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند مطلع می‌شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی خود می‌کنند.»

«در این شیوه، مسافر سرپا یا ایستاده وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه‌ سرویس‌های دربستی بوده و دارای مصوبه شورای شهر است. تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس‌های نو استفاده شود و اینکه برداشت گران‌ شدن اتوبوس‌های فعلی باشد کاملا غلط است.»

[انتشار خبر اصلی: ۱۵ آذر ۱۳۹۸]

 

بروزرسانی 

«پیروز حناچی»، شهردار تهران در صفحه توییتر خود خبر مربوط به فروش صندلی اتوبوس های شهری را کاملا نادرست خوانده و از اساس تکذیب کرد. انتشار این خبر واکنش های گسترده ای را میان کاربران در پی داشت اما حناچی در توییت خود قویا تاکید کرده که اجرای طرح هایی که باعث نگرانی شهروندان شوند، در دستور کار معاونت حمل نقل قرار نمی گیرند. شهردار تهران در ادامه وعده داده که ارگان تحت نظرش تمام توان خود را صرف دسترسی ارزان و حداکثری شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad Ghahremani
    Mohammad Ghahremani | ۱۶ آذر ۱۳۹۸

    فردا میان میگم فلان کشور و فلان کشور پل عابراشونم پولیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی