ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قدرتمندترین مک پرو
تکنولوژی

مک پرو عرضه شد؛ از قیمت ۷۴۲ میلیونی بالاترین مدل تا هزینه عجیب لوازم جانبی

نسخه جدید اپل مک پرو با قیمت پایه ۵۹۹۹ دلار به بازار عرضه شده اما اگر به دنبال خرید قوی ترین مدل آن هستید، باید خود را برای پرداخت ۵۲۵۹۹ دلار (۷۴۲ میلیون تومان) آماده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

نسخه جدید اپل مک پرو با قیمت پایه ۵۹۹۹ دلار به بازار عرضه شده اما اگر به دنبال خرید قوی ترین مدل آن هستید، باید خود را برای پرداخت ۵۲۵۹۹ دلار (۷۴۲ میلیون تومان) آماده کنید چرا که این نسخه به لطف آپشن های مختلف از جمله چرخ حمل! گرانقیمت ترین مک تاریخ است.

کمتر کسی در دنیا از عهده پرداخت ۵۲۵۹۹ دلار برای یک کامپیوتر برمی آید اما با پرداخت آن سخت افزار فوق العاده ای در اختیارتان قرار می گیرد که تا چندین سال دیگر هم توانایی پردازش هر برنامه و بازی سنگینی را دارد.

با پول قدرتمندترین مک پرو می توان یک تسلا مدل ۳ خرید

در ادامه نگاهی تفکیکی به هزینه این مشخصات انداخته ایم:

  • ۵۹۹۹ دلار: قیمت پایه مک پرو با ۳۲ گیگابایت رم، پردازنده ۸ هسته ای زئون، گرفیک رادئون پرو 580X و ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • ۷ هزار دلار: پردازنده زئون W با ۲۸ هسته و ۵۶ ترد پردازشی، سرعت کلاک ۲.۵ گیگاهرتزی با توربو بوست ۴.۴ گیگاهرتز
  • ۲۵ هزار دلار: ۱.۵ ترابایت رم متشکل از ۱۲ رم ۱۲۸ گیگابایتی ۲۹۳۳ مگاهرتزی
  • ۱۴۰۰ دلار: ۴ ترابایت SSD متشکل از ۲ حافظه ۲ ترابایتی (اپل از امکان بکارگیری حافظه ۸ ترابایتی در آینده خبر داده، پس عاشقان اپل به زودی امکان صرف هزینه بیشتر را هم دارند)
  • ۱۰۸۰۰ دلار: دو رادئون پرو وگا ۲ Duo که هر کدام به دو GPU و حافظه اختصاصی ۳۲ گیگابایتی مجهزند
  • ۲۰۰۰ دلار: سخت افزار اختصاصی شتاب دهنده Afterburner با قابلیت پخش همزمان ۳ استریم 8K یا ‍۱۲ استریم 4K و دیکد ۶.۳ میلیارد پیکسل
  • ۴۰۰ دلار: چرخ حمل مک پرو (۱۰۰ دلار برای هر چرخ!)
  • ۵۰ دلار: مجیک ترک پد که در نسخه های مشکی و نقره ای ارائه شده اما می توان به صورت جداگانه هم آنرا خرید
  • مجیک کیبورد و مجیک موس: این دو قطعه هم با نسخه های مشکی و نقره ای ارائه شده اند

قدرتمندترین مک پرو

در مجموع هزینه خرید قدرتمندترین مک پرو به ۵۲۵۹۹ دلار می رسد اما اگر هنوز دلارهایتان تمام نشده، می توانید مانیتور پرو دیسپلی XDR را با قیمت پایه ۴۹۹۹ دلار بخرید، البته نسخه ویژه ای هم با شیشه نانو تکسچر مات و قیمت ۵۹۹۹ دلار در دسترس است.

این بافت نانو گرد و خاک را به خود جذب می کند اما اپل به کاربران حساس و ثروتمندش هشدار داده فکر پاک کردن این محصول با پارچه های معمولی را از سر به در کرده و تنها با «پارچه پولیش خشکی» که خودش طراحی کرده آن را تمیز کنند؛ مبادا از لطافت شیشه نمایشگر کاسته شود. در صورتی که این پارچه را گم کنید امکان خرید آن از بازار وجود ندارد و باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

قدرتمندترین مک پرو

پایه این نمایشگر که قابلیت خاصی هم ندارد ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده که با خرید همه اینها مک قدرتمند شما ۵۹۵۹۷ دلار ارزش خواهد داشت.

حالا که تا اینجا آمده‌ایم اجازه دهید از بیشترین پتانسیل مک پرو بهره ببریم. هر گرافیک رادئون پرو وگا ۲ Duo توانایی پشتیبانی از ۴ پنل پرو دیسپلی XDR را دارد که قبلا یکی را خریده ایم و با تهیه ۷ پنل دیگر می توانیم یک استودیو داشته باشیم، بدین ترتیب قیمت قدرتمندترین مک پرو به ۱۰۱۵۸۵ دلار می رسد که با آن می توان یک سایبر تراک و یک تسلا مدل ۳ خریداری کرد؛ هرچند اپل و میلیاردرها این حرف ها را با هم ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۵ آذر ۱۳۹۸

    نویسنده این همه کینه اونم از یک محصول؟ قیمتاش همچین هوا فضایی نیست شما میتونی همین سیستم ببندی به ما بگی چقدر تموم شده البته در اون هزینه دستمزد بازاریابی و...اضافه کن

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۲۰ آذر ۱۳۹۸

    آقا دیگه اینطوری هم نگید، تقریبا میشه ۶۸۵ میلیون (دلار ارزون شده) ? یه جوری گفتید ۷۴۲ میلیون داشتم از خریدش منصرف میشدم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی