ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس گیاه ماری جوانا و قهوه را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند

اسپیس ایکس قصد دارد اوایل سال 2020 گیاه شاه دانه و قهوه را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. هدف از این آزمایش، مطالعه تاثیرات بی وزنی و امواج رادیویی روی گیاهان است. به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اسپیس ایکس قصد دارد اوایل سال 2020 گیاه شاه دانه و قهوه را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند. هدف از این آزمایش، مطالعه تاثیرات بی وزنی و امواج رادیویی روی گیاهان است.

به گزارش Mashable، شرکت زیست‌فناوری کشاورزی Front Range Biosciences در همکاری با شرکتی به نام Space Cells و دانشگاه کلرادو، قصد دارند بیش از 480 کشت یاخته های گیاهان ماری‌جوانا و قهوه را در محفظه ای خصوص به فضا بفرستند.

ارسال گیاه قهوه و شاه دانه به ایستگاه فضایی بین المللی توسط اسپیس ایکس

گیاهان مذکور پس از گذراندن یک ماه در فضا به زمین بازگردانده می شوند تا تاثیرات بی وزنی و امواج رادیویی روی آنها مورد مطالعه قرار گیرد.

«Jonathan Vaught»، مدیرعامل شرکت Front Range در مورد این آزمایش می گوید:

«قرار است برای اولین بار اثرات ریزگرانش و سفر فضایی را روی کشت یاخته های قهوه و شاه دانه مطالعه کنیم. برخی مطالعات علمی از نظریه جهش ژنتیکی گیاهان در فضا پشتیبانی می کنند. این فرصتی است تا ببینیم جهش ژنتیکی پس از بازگشتن گیاه به زمین با آن باقی می ماند یا خیر.»

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا سال گذشته میلادی در یک پادکست زنده ماری‌جوانا مصرف کرد که انتقادات بسیاری از جمله مقامات ناسا را در پی داشت. این اقدام وی سبب شد سهام تسلا در آن روز 9 درصد سقوط کند. ماسک بعداً از این کار ابراز پشیمانی کرد و گفت که هیچ کدام از کارکنان اسپیس ایکس در محیط کار مواد مخدر مصرف نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی