ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه پاک کننده خالکوبی یک میلیون واتی [تماشا کنید]

یکی از کاربران یوتیوب قدرت ویرانگر یک دستگاه پاک کننده تاتو با قدرت یک میلیون وات را نمایش داد. لیزر این دستگاه به راحتی فلزات را سوراخ کرده و حتی لنز دوربین نیز از اثرات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

یکی از کاربران یوتیوب قدرت ویرانگر یک دستگاه پاک کننده تاتو با قدرت یک میلیون وات را نمایش داد. لیزر این دستگاه به راحتی فلزات را سوراخ کرده و حتی لنز دوربین نیز از اثرات مخرب آن در امان نیست.

این یوتیوبر که با نام کاربری Styropyro فعالیت می کند، لیزر بسیار قدرتمندی از سایت ای بی خریده که مخصوص پاک کردن تتو است. این کاربر که «دریک آنتونی» نام دارد، مدعی شده خروجی نهایی این لیزر در حدود 30 میلیون وات است که شمشیرهای لیزری فیلم جنگ ستارگان در برابر آن یک شوخی به نظر می رسند.

قدرت این دستگاه آنقدر بالاست که می تواند به راحتی دست را قطع کند، ولی برای جلوگیری از چنین اتفاقی، لیزر پالس هایی که فقط 10 میلیاردم ثانیه طول می کشند را پرتاب می کند. با این کار نور لیزر فقط می تواند مسافت حدودا 3 متری را طی کند. به عنوان مقایسه اگر لیزر معمولی به سمت آسمان نشانه گرفته شود، مسافت بیش از 300 هزار کیلومتری را طی می کند.

دستگاه مورد بحث به راحتی فلزات مختلف از جمله فلز سخت و سنگین تنگستن را سوراخ می کند که بالاترین نقطه ذوب (بیش از 3400 درجه سانتی گراد) را در بین تمام فلزات خالص دارد.

همراه این لیزر یک عینک مخصوص هم به دست خریدار می رسد که البته با توجه به قدرت فوق العاده بالای لیزر، بعید است بتواند از چشم ها محافظت کند.

لیزر یک میلیون واتی برای پاک کردن خالکوبی

این دستگاه بدون نشانه رفتن به سمت دوربین، به سنسور آن آسیب زد و نقاط سبز رنگی را روی فیلم ایجاد کرد (تصویر فوق) که قدرت ویران کننده آن را به خوبی نشان می دهد.

البته این لیزر همانطور که ابتدای متن نیز گفته شد، برای پاک کردن خالکوبی ساخته شده و به خوبی از پس این کار بر می آید. دستگاه به طور اتوماتیک رنگ های سیاه را تشخیص داده و آنها را پاک می کند و پس از پاک شدن خالکوبی، روی پوست زخم های سطحی به جای می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeedglx
    saeedglx | ۲۲ آذر ۱۳۹۸

    لیزر به لنز آسیب نمیزنه سنسور دوربین خراب میکنه بین لنز و سنسور خیلی فرق هست

مطالب پیشنهادی