ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدآپ دسیپلی
تکنولوژی

ایده کمپانی فوتوروس؛ تبدیل شیشه جلوی ماشین به هدآپ دیسپلی

هدآپ دیسپلی در مدل‌های مختلفی توسط کمپانی‌های سازنده خودروها عرضه می‌شود که هر کدام کاربردهای خاصی برای خود دارند. اما اگر تصور کنید که کل شیشه جلوی ماشینتان تبدیل به هد‌آپ دیسپلی شود که بتواند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰

هدآپ دیسپلی در مدل‌های مختلفی توسط کمپانی‌های سازنده خودروها عرضه می‌شود که هر کدام کاربردهای خاصی برای خود دارند. اما اگر تصور کنید که کل شیشه جلوی ماشینتان تبدیل به هد‌آپ دیسپلی شود که بتواند انواع گرافیک‌ها و واقعیت افزوده را نشان دهد، چه می‌شود؟ این دقیقا همان کاری است که کمپانی فوتوروس انجام داده.

کمپانی فوتوروس (Futurus) (ما هم با تلفظ این کلمه مشکل داشتیم ولی ظاهرا لاتین است و همان فوتوروس گفته می‌شود) عقیده دارد که در آینده‌ای نزدیک، خودروهای پیشرفته با شیشه‌های جلوی مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده به بازار عرضه می‌شوند. از همین رو این کمپانی اعلام کرده است که در نمایشگاه CES 2020 قصد دارد از تکنولوژی ویژه Light field projection خود که چنین کاربردهایی را در اختیار کاربران می‌گذارد، رونمایی کند.

هدآپ دیسپلی

این سیستم که گستره دید ۶۰ درجه‌ای به همراه رزولوشن ۸۰ پیکسل بر درجه و روشنایی ۱۵ هزار نیتی دارد، می‌تواند خطرات تشخیص داده شده توسط سیستم‌های امنیتی خودرو را تشخیص داده و روی شیشه جلو نمایش دهد. یا برای مثال می‌تواند محدود‌ه‌های خطوط هر جاده را به راننده نشان دهد. این سیستم توانایی نشان دادن خطوط مسیریابی روی سطح زمینی که راننده می‌بیند را نیز دارد. همچنین می‌تواند سیستم اینفوتینمنت را به نمایشگر اصلی گوشی‌های موبایل تبدیل کند و تمام اطلاعات را در آن جا در اختیار راننده بگذارد.

هدآپ دیسپلی

فوتوروس علاوه بر کاربردهای ذکر شده، می‌گوید که این هدآپ دیسپلی بزرگ، به عنوان یک نمایشگر سرگرمی برای سرنشین جلو نیز به حساب می‌آید. همچنین به منظور جلوگیری از حواس پرتی راننده، سیستم خود را جوری طراحی کرده که توسط راننده قابل دیدن نباشد. یکی دیگر از کاربردهای این سیستم می‌تواند نمایش یک پروژکشن از آواتاری قابل شخصی‌سازی شدن باشد که شخصیتی خاص را به دستیار صوتی ماشینتان می‌بخشد.

برای مثال (فرض محال) اگر در حال لایی کشیدن باشید، می‌تواند به شما بگوید:

به نظر می‌رسد در حال لایی کشیدن باشید، آیا کمک می‌خواهید؟

هدآپ دیسپلی

فوتوروس ادعا می‌کند که تبدیل کردن کل شیشه جلویی ماشین به هدآپ دسپلی واقعیت افزوده که شیرینی‌های رقصان را برایتان به نمایش در می‌آورد، مزایای ایمنی نیز دارد. همچنین تصور کنید که اگر این سیستم از کار بیفتد به شما صفحه آبی مرگ معروف را نشان دهد. البته تفاوتش اینجاست که این بار شما در حال تعویض لاین خود هستید و نمایشگر آبی، عملا شما را به کام مرگ می‌فرستد.

سیستم تشخیص خطرات احتمالی نیز بسیار جذاب است ولی تصور کنید که اگر حتی ۹۹.۹۹۹۹ درصد مواقع هم کار کند، همان درصد کم ممکن است باعث شود سیستم نتواند خطری را تشخیص دهد و شما مستقیم به آن برخورد کنید و خودتان را به کشتن دهید یا آن شخص را.

هدآپ دیسپلی

در نهایت فوتوروس می‌گوید نمی‌تواند اسم «مطرح‌ترین خودروسازان جهان» را بگوید که کدامیک در حال همکاری با این کمپانی هستند تا این سیستم را در اختیار عموم بگذارند. با این حال اگر سری بعدی که ماشین گران‌قیمتی خریدید و دیدید که بیشتر از این که حواستان به جاده باشد، مشغول سر و کله زدن با آواتار چینی هدآپ دیسپلی ماشین خود هستید، کمپانی فوتوروس را مقصر بدانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی