ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل صندوق نوآوری: ۱۲۴۳ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده‌ایم

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر از اعطای ۱۲۴۳ میلیارد تومان در طول سال جاری به شرکت‌های دانش بنیان داد. به گزارش دیجیاتو «علی وحدت» در نشست خبری گزارش سالانه صندوق نوآوری و شکوفایی  آمارهای تازه‌ای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر از اعطای ۱۲۴۳ میلیارد تومان در طول سال جاری به شرکت‌های دانش بنیان داد.

به گزارش دیجیاتو «علی وحدت» در نشست خبری گزارش سالانه صندوق نوآوری و شکوفایی  آمارهای تازه‌ای را منتشر کرد. مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد که تا آبان ۹۸ نزدیک به ۱۲۴۳ میلیارد تومان نقدینگی به شرکت‌های دانش‌بنیان و یا فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های دیگر پرداخت شده که بیش از ۱.۵ برابر پرداختی سال قبل است. او همچنین اظهار داشت که این روند سریع و بهتر کار به دست همکاری با دوازده بانک رخ داده که توانسته‌اند سرعت و زمان رسیدگی به ارائه تسهیلات را نیز کاهش دهند: «تعداد ۳۵۱ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان نیز صادر شده که بیش از ۱۸ برابر کل عملکرد صندوق در سال‌های گذشته است.»

وحدت همچنین خبر می‌دهد که بازپرداخت انجام شده به سوی این صندوق در یک سال اخیر ۲۳۱ میلیارد تومان بوده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان از مطالبات درخواستی وصول شده است. او همچنین به تعییر نوع سرمایه‌گذاری در صندوق نوآوری اشاره می‌کند که پیش‌تر مدل مستقیم بود و حالا با تاسیس شش نهاد مالی خطرپذیر به صورت مشارکتی و هم‌سرمایه‌گذاری پیش می‌رود: «امروزه با صندوق پژوهش و فناوری و صندوق جسورانه بورسی همکاری‌های مفیدی داریم.»

وحدت باور دارد که تلاش صندوق و دیگر نهادها می‌تواند سرمایه‌گذاران را تا حد زیادی دوباره به عرصه بازگرداند و ابراز امیدواری می‌کند که این اتفاق به شکلی که رخ داد دیگر رخ ندهد.

به گفته وحدت خدمات توانمندسازی ارائه شده در یک سال اخیر نیز بیش از کل فعالیت سالهای اخیر صندوق است. به گفته وحدت در هشت ماه اخیر به طور میانگین هر دو روز یکبار، یک رویداد فناورانه در این سازمان رخ داده است: «همچنین ۱۹۰۰ شرکت آموزش دیده‌اند و ۲۱۱۱۳ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار بودند که ساعات متمادی آموزش دیده‌اند.»

وحدت معتقد است که صندوق نوآوری ضمن میزبانی از بازیگران زیست بوم نوآوری و ۹ بانک و ۱۷ صندوق پژوهشی، امروزه تبدیل به یک هاب تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان شده است.او همچنین برنامه‌های آینده‌ این صندوق را چنین توصیف کرد:

«مشارکت در حل مسائل راهبردی، مشارکت در حل مسائل مالی، کمک هزینه تحقیق و توسعه، حمایت از فناوری‌های آینده و همچنین حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.»

گفتنیست برای صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد توسط این سازمان پیگیری شود تا حل و فصل شود؛ هرچند وحدت باور دارد که شرکت در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد که اولویت‌های متعددی وجود دارند.

قطعی اینترنت یک اتفاق تلخ بود

وحدت در این نشست همچنین در پاسخ به سوال دیجیاتو در رابطه با قطعی اینترنت و عدم علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت:

«قطعی اینترنت یک اتفاق بسیار تلخ بود که تقریبا تمامی شرکت‌های دانش بنیان را با مشکل مواجه کرد. معتقدم حداقل باید زیرساخت‌های قوی‌تری برای اینترنت ملی وجود داشت و این قطعی صورت می‌گرفت تا از حجم اختلالات کم شود. سایه تردید و شک روی سرمایه‌گذاران افتاده و آنها از اینکه تزریق سرمایه به شرکت‌هایی که ممکن است فردا روزی دچار قطعی سرویس شوند، هراس دارند. بحث خدمات در حوزه دیجیتال در سالهای اخیر رشد بسیار خوب و سریعی داشت که این مساله ضربه بدی به آن زد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed khorsand
    saeed khorsand | ۲۶ آذر ۱۳۹۸

    آمار های دو زاری، یه لیست بده بگو به این شرکت ها این تسهیلات داده شده و در چه قالبی بوده وام یا خرید سهم یا چی ... ما فلان تومن دادیم که نشد آمار ، ...

مطالب پیشنهادی