ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه لامبورگینی اونتادور SVJ مدل 2019؛ شمشیرماهی ایتالیایی

لامبورگینی اونتادور SVJ مدل 2019، آخرین محصولی خواهد بود که به پیشرانه V12 مجهز شده است؛ از قرار معلوم، جانشین این خودرو یک مدل تجهیز شده به پیشرانه 12 سیلندر هیبریدی خواهد بود. البته اگر ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

لامبورگینی اونتادور SVJ مدل 2019، آخرین محصولی خواهد بود که به پیشرانه V12 مجهز شده است؛ از قرار معلوم، جانشین این خودرو یک مدل تجهیز شده به پیشرانه 12 سیلندر هیبریدی خواهد بود. البته اگر انتظار بازنشستگی اونتادور را در سر می‌‌پرورانید، بایست بدانید که فعلا مدل 356 هزار پوندی اونتادور SVJ روی دیگر سکه را برای شما به نمایش گذاشته و همچنان در دور باقی مانده است.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

این خودرو غرّان‌ترین، جان سخت‌ترین و برترین اونتادور ساخته شده تاکنون است. در ضمن اونتادور SVJ تا زمان نگارش این مقاله، سریع‌ترین محصول خودرویی است که در پیست نوربرگ‌رینگ به چالش کشیده شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

«خاص» تنها واژه‌ای است که می‌توان در توصیف پیشرانه‌ی این خودرو به کار برد؛ این پیشرانه 6.5 لیتری معادل 760 اسب بخار نیرو و 720 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌نماید که توان خروجی آن 20 واحد بیشتر از مدل اونتادور SV است.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

سرسیلندر پیشرانه‌ی اونتادور SVJ مورد بازطراحی قرار گرفته و در کنار یک منیفولد اصلاح شده، از اگزوزهای کوتاه‌تر با ارتفاع بیشتر بهره می‌برد؛ فلایویل آن سبک‌تر شده و سوپاپ ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند. همچنین SVJ از میل تعادل‌های سفت‌تر ،کمک فنرهای بازکالیبره شده و دقت فرمان اصلاح شده بهره می‌برد.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

گیربکس هفت سرعته اتوماتیک لامبورگینی اونتادور SVJ در قیاس با مدل پایه S بدون تغییر باقی مانده است؛ شتاب صفر تا صد آن برابر 2.8 ثانیه بوده و در نهایت، بیشینه سرعت اونتادور SVJ به رقم 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اسپویلر کوتاه‌تر، ظاهر تهاجمی‌تر بخش عقب، بال بزرگ به همراه دیفیوزر جدید و نیز سر اگزوزهای قرار گرفته در ارتفاع بالاتر، نمای ظاهری SVJ را نسبت به سایر اونتادورها، خواستنی‌تر جلوه می‌دهد.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

این تغییرات ظاهری علاوه بر زیباتر ساختن لامبورگینی اونتادور SVJ، از منظر دینامیکی نیز فایده‌مند بوده‌اند، به طوری که میزان دانفورث وارده بر خودرو را حدود 40 درصد افزایش داده‌اند.

آخرین نسخه سامانه ALA نیز در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است؛ همچنین دو مجرای تعبیه شده بر روی سپر جلو در هماهنگی کامل با مجرای اصلی ورودی هوا به پیشرانه، عمل می‌نمایند.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

سامانه ALA در مواقع لزوم، دریچه‌های ورودی هوای جلوی خودرو را باز و بسته نموده و جهت لبه‌ی باله عقب را تغییر می‌دهد تا به حداقل میزان درگ دست یافته و چسبندگی خودرو را افزایش دهد.

نکته هوشمندانه در این میان، عملکرد مناسب سیستم ALA در تعامل با سامانه‌های چهار چرخ محرک، چهار چرخ فرمان پذیر و سیستم تعلیق اصلاح شده SVJ است که این خودرو را حین عبور از پیچ‌ها، تا حد ممکن سریع و چالاک نموده است.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

دیاگرام جریان هوای عبوری از قسمت بالا یا بخش زیرین خودرو، در نمایشگر تعبیه شده پشت غربیلک فرمان، برای راننده به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین به دلیل وجود باله بزرگ در قسمت عقب خودرو، تقریبا دید زیادی برای راننده به سوی پشت خودرو باقی نمی‌ماند.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

اما با این تفاسیر، رانندگی با SVJ کار آسانی است؛ فرمان لامبورگینی اونتادور SVJ بسیار دقیق و سریع است و فیدبک‌های لازم را به دستان راننده منتقل می‌نماید. با وجود حضور تایرهای 20 و 21 اینچی در این خودرو، سواری آن چندان آزاردهنده نیست. صندلی ها نیز به طور کامل بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

کنسول میانی پر از دکمه بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی اصلا مدرن به نظر نمی‌رسد؛ اما با همه این‌ها، وجود یک پیشرانه‌ی فوق العاده قدرتمند، سایر ضعف‌ها را پوشش می‌دهد. غرش اگزوزهای SVJ نیز واقعا روح انگیز و مهیج است.

نکته دیگری که لازم است بدانید، به گشتاور پیشرانه لامبورگینی اونتادور SVJ مربوط می‌شود؛ بیشینه گشتاور خودرو از دور 2800rpm در دسترس قرار می‌گیرد و در صورتی که از یک گیربکس دوکلاچه به جای جعبه‌دنده فعلی استفاده شود، قطعا شتاب و چالاکی بیشتری را نصیب این خودروی فوق‌العاده خواهد نمود.

لامبورگینی اونتادور- lamborghini aventador svj

اونتادور SVJ پیشرفته ترین محصولی است که لامبورگینی تا بحال تولید نموده است. سامانه آئرودینامیک فعال آن بسیار عالی عمل نموده و اصلاحات صورت گرفته بر روی پیشرانه کاملا موثر واقع شده است. ظاهر جذابی دارد و یکی از هنرمندانه ترین ساخته های لامبو به شمار می‌رود. در یک کلام، لامبورگینی اونتادور SVJ فوق‌العاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی