ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع اینترنت در هند خسارتی چند میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور وارد کرده است

گزارشات حاکی از آنند که قطع اینترنت در هند خسارت چند میلیارد دلاری به کسب و کارهای هندی وارد کرده است. به دنبال اعتراضات سراسری در هند علیه قوانین جدید شهروندی، دولت هند به منظور ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

گزارشات حاکی از آنند که قطع اینترنت در هند خسارت چند میلیارد دلاری به کسب و کارهای هندی وارد کرده است.

به دنبال اعتراضات سراسری در هند علیه قوانین جدید شهروندی، دولت هند به منظور سرکوب معترضین اینترنت را در بخش های بزرگی از این کشور قطع کرد. حال بر اساس برآوردهای خبرگزاری هندی Firstpost، اپراتورهای سیار هند به طور میانگین در هر سه ساعت در هر یک از 22 منطقه ای که در آنها خدمات ارائه می کنند، حدود 1 میلیون دلار ضرر می بینند.

گروه مخابراتی هندی Cellular Operator Association of India تخمین می زند کسب و کارهای مناطق مختلف هند که از قطع اینترنت رنج می برند، در مدت زمان مشابه نیم میلیون دلار ضرر مالی می بینند.

تحقیقی که سال 2018 توسط شورای هندی تحقیق در مورد روابط اقتصادی بین المللی (ICRIER) انجام شد، نشان می دهد قطع اینترنت در هند بین سال های 2012 تا 2017 ضرری 3.04 میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

هندی ها از سال 2014 تاکنون بیش از 350 بار قطعی اینترنت را تجربه کرده اند که بزرگ ترین قطعی در ایالت جامو و کشمیر سابق رخ داده که با گذشت 135 روز از اعتراضات همچنان در دره کشمیر پابرجاست.

در یکی از آخرین موارد نیز اینترنت ایالت اوتار پرادش (Uttar Pradesh) به دلیل به خشونت کشیده شدن اعتراضات به قانون شهروندی قطع شد. قطعی اینترنت در شهر لکهنو (Lucknow) نیز با سه میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

دولت هند ضمن دفاع از تصمیم خود برای قطع اینترنت در این کشور، می گوید چنین تصمیماتی از وقوع حملات تروریستی و اعتراضات مردمی جلوگیری می کنند.

در حقیقت اما قطع اینترنت اثربخش نیست و نوعی اقدام تهاجمی محسوب می شود که به غیر از قطع ارتباط مردم با یکدیگر و بی خبری از عزیزانشان، وارد شدن خسارت هنگفت به اقتصاد و مختل شدن زندگی روزمره، فایده دیگری ندارد.

به دلیل قطعی اینترنت که آبان ماه در ایران رخ داد، صنعت IT کشور روزانه 2500 میلیارد تومان ضرر کرد و ضربه مهلکی به استارتاپ های کشور وارد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ دی ۱۳۹۸

    هر کشور عاقلی مواقعی که میبینن آشوب از بیرون هدایت میشه اول جلوی دخالت خارجی رو میگیره

  • Sakura۹۹
    Sakura۹۹ | ۳ دی ۱۳۹۸

    همه از ایران یاد گرفتن دیگه

مطالب پیشنهادی