ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه ماینینگ
تکنولوژی

دولت چین ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کرد

مقامات چینی در اقدامی فوری، نزدیک به ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کردند. بنا بر گفته خبرگزاری محلی این کشور، این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی از برق روستاهای دیگر استفاده می‌کردند و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

مقامات چینی در اقدامی فوری، نزدیک به ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کردند. بنا بر گفته خبرگزاری محلی این کشور، این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی از برق روستاهای دیگر استفاده می‌کردند و مصرف را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.

تحقیقاتی که در تابستان سال گذشته آغاز شده بود، نشان می‌دهد که ماینرها برق روستاهای نزدیک را می‌دزدیدند. بر اساس گفته‌های پلیس، مصرف برق ماینرها در این شهرها به صورت ۲۴ ساعته بوده و ۴۰ درصد بیشتر از چیزی است که خانوارهای معمولی استفاده می‌کردند. دولت چین برای پیدا کردن این ماینرهای غیرقانونی، بیش از ۷۰ هزار خانه، ۱۰۶۱ مغازه، ۱۴۷۰ ساختمان دولتی، معدن‌ها، کارخانه‌ها و روستا‌ها را تحت نظر گرفته بود.

این تحقیقات توسط پلیس محلی استان تانگشان با همکاری وزارت نیرو و دیگر مقاماتی که نسبت به مصرف برق شک و شبهه داشته‌اند، صورت گرفته است. حاصل کار این تحقیق مصادره ۶۸۹۱ ماینر اسیک، و ۵۲ انتقال دهنده پر قدرت بود. اما ماینرهای چینی علاوه بر افزایش مصرف برق، مسئول ۶۶ درصد از نرخ هش بیت کوین در سراسر جهان نیز هستند.

ماینر بیت کوین

به همین دلیل مقامات ناحیه خودمختار مغولستان چین، سختگیری‌های خود نسبت به ماینرهای ارز دیجیتال و به خصوص دستگاه‌های ماینر بیت کوین غیرقانونی را بیشتر کردند تا واحدهای نظارتی بتوانند راحت‌تر کمپتنی‌های استخراج کننده توکن را همسو کنند. دیگر قانون‌گذاران استان آبخازیا نیز با شدت بیشتری قصد دارند ماینرهای غیر قانونی را شناسایی کنند. دولت چین در اوایل ماه میلادی فعلی گفته بود که تشدید فعالیت ماینرهای غیر قانونی، شرایط اضطراری را برای شبکه برق این کشور به وجود آورده است.

در کشور خودمان هم دستوری از مقامات به وزارت نیرو صادر شد که در پی آن، هر کسی که فعالیت‌های غیرقانونی ماینینگ را گزارش می‌داد، ۲۰ درصد از ضرر‌های برآورد شده از آن فعالیت را کسب می‌کرد. این گونه که به نظر می‌رسد، فعالیت‌های غیرقانونی ماینر بیت کوین و جدال آن‌ها با دولت‌ها و وزارت نیرو، تمامی ندارد و باید دید آینده این صنعت به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kianoosh jahani
    kianoosh jahani | ۳ دی ۱۳۹۸

    چطور میشه بیت کوین استخراج کرد؟

    • expire expre
      expire expre | ۱۵ دی ۱۳۹۸

      از molavyyyyyyyyyyyyy بپرس

مطالب پیشنهادی