ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسانژ
کسب و کار

جولیان آسانژ از مرگ تدریجی خود در زندان بریتانیا خبر داد

طبق گزارش Vaughan Smith روزنامه نگار بریتانیایی و افسر سابق ارتش این کشور، جولیان آسانژ نگران امنیت جانی خود در زندان است. این روزنامه نگار طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی دولتی روسیه موسوم به RT ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

طبق گزارش Vaughan Smith روزنامه نگار بریتانیایی و افسر سابق ارتش این کشور، جولیان آسانژ نگران امنیت جانی خود در زندان است. این روزنامه نگار طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی دولتی روسیه موسوم به RT فاش ساخت که آسانژ از زندان بلمارش بریتانیا تماسی تلفنی با وی داشته است و اظهار داشته که در حال مرگ است.

آقای اسمیت که این تماس را در شب کریسمس دریافت کرده گفت آسانژ در حال مرگ تدریجی در زندان است و ظاهرا در شب کریسمس فقط اجازه داشته یک تماس تلفنی با نزدیکان و خویشاوندانش داشته باشد.

او در ادامه مصاحبه خود با RT گفت:

حرفهایش مبهم بود. خیلی آرام صحبت می کرد. این در حالی است که جولیان خیلی عالی صحبت می کند و حرف هایش خیلی شفاف و واضح هستند. وحشتناک به نظر می رسید و شنیدن آن کلمات از او بسیار ناراحت کننده بود.

البته او نگفت که تحت فشار است اما این مساله کاملا روشن بود و چندین نفری که تاکنون او را ملاقات کرده اند به وضوح روی این امر صحه گذاشته اند.

بعد از هفت سال زندگی در سفارت اکوادور واقع در لندن، آسانژ به زور افسران پلیس بریتانیایی از داخل این سفارت خارج شد و از آن زمان در زندان بلمارش لندن نگهداری می شود که این مساله به شدت بر سلامت وی اثر گذاشته است. او که یکی از بنیانگذاران ویکی لیکس به شمار می رود به خاطر نقض تعهداتش در آزادی مشروط به پنجاه هفته زندان محکوم شد و گزارشات جدید از وکلای وی نیز حکایت از آن دارند که آسانژ با مشکلات روحی و جسمی عدیده ای روبروست.

اسمیت همچنین ادعا کرده که آسانژ روزانه ۲۳ ساعت در سلول انفرادی نگه داشته می شود؛ ادعایی که به صورت مستقل تایید نشده و [دست کم در گذشته] به واسطه فیلم هایی که از دوربین مخفی درون زندان به دست آمده مردود دانسته شده است. براساس قوانین بین الملل حبس طولانی مدت افراد در زندان انفرادی به مثابه شکنجه است هرچند که برخی کشورها نظیر آمریکا هنوز چنین کاری را در قبال زندانیان انجام می دهند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی اسمیت ترتیبی داد که آسانژ کریسمس را در کنار خانواده اش بگذراند و به نظر می رسد که علت تماس تلفنی آسانژ در شب کریسمس با او نیز همین بوده باشد.

تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پزشک خواستار آزادی آسانژ از زندان شده اند هرچند که بعید به نظر می رسد به این زودی ها شاهد آزادی او باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ya.alimadad2006
    ya.alimadad2006 | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    این هم از آزادی و برابری انسانها از دید کشورهای غربی مثل انگلیس و آمریکا.
    هر کس که اسنادی رو علیه اونا منتشر کنه ، مجرم شناخته میشه.
    اما اگر یه نفر بره تو BBC لندن و هزار تا دروغ علیه مملکت تو بگه ، میشه : فعال حقوق مدنی ...
    متاسفانه ، هستند کسانی که جانمازشون ، بسمت غرب ، پهن شده.
    دیگه باید چه اتفاقی بیفته تا مردم ، از خواب غفلت ، بیدار بشن؟

مطالب پیشنهادی