ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این آینه هوشمند با واقعیت افزوده امتحان مدل موهای مختلف را ممکن می‌کند

با اینکه این روزها آینه‌های هوشمند دیگر ایده جدیدی به حساب نمی‌آیند اما کمپانی اروپایی CareOS اکوسیستم جالبی از آینه هوشمند ارائه داده که به سایر جنبه‌های زندگی شما هم مرتبط می‌شود. این شرکت سال گذشته ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

با اینکه این روزها آینه‌های هوشمند دیگر ایده جدیدی به حساب نمی‌آیند اما کمپانی اروپایی CareOS اکوسیستم جالبی از آینه هوشمند ارائه داده که به سایر جنبه‌های زندگی شما هم مرتبط می‌شود.

این شرکت سال گذشته آینه هوشمندی با نام آرتمیس (Artemis) را معرفی کرد که امکانات زیادی مثل امتحان مدل موهای مختلف با واقعیت افزوده در آن گنجانده شده بود. امسال CareOS محصولی نسبتا متفاوت را با نام آینه هوشمند پوزئیدون (Poseidon) معرفی کرده که امکان طراحی آینه هوشمند خودتان را با استفاده از قابلیت‌های شخصی‌سازی برای شما فراهم می‌کند.

با وجود امکانات اضافه شده و تفاوت‌های متعدد، پوزئیدون همچنان شباهت بسیار زیادی به آرتمیس دارد. مثلا اینکه از پلتفرم آینه هوشمند CareOS استفاده می‌کند که به قابلیت واقعیت افزوده مجهز است. از این آینه هم می‌توانید برای آزمایش مدل موهای مختلف و محصولات آرایشی متفاوت استفاده کرد.

در بحث تفاوت‌ها اما پوزئیدون سعی کرده امکانات وسیعتری نسبت به آرتمیس در اختیار کاربران قرار بدهد. در حالی که محصول قبلی یعنی آرتمیس فقط در یک سایز عرضه شده بود، پوزئیدون را می‌توان به هر دو سایز بزرگ و کوچک و جهت‌های افقی یا عمودی تبدیل کرده و حتی از تنظیمات نوری مختلف، رنگ فریم‌های متفاوت و... هم استفاده کرد. به همین خاطر آینه از چندین ماژول مختلف تشکیل شده که قابل جداسازی و جاگذاری مجدد هستند.

آینه هوشمند

علاوه بر این تنظیمات دیگری نیز همچون صفحه چند لمسی، سنسور نور محیط، فریم غیر لمسی، LED های رنگی مختلف و موارد متعدد دیگر هم وجود دارد. این آینه حتی از یک مادر برد با چیپست کوالکام هم استفاده می‌کند که به USB، وای‌فای و اترنت مجهز است. با این اوصاف شاید پوزئیدون را بیشتر بتوان یک کامپیوتر به حساب آورد تا صرفا آینه هوشمند.

به این مجموعه یک دوربین هم اضافه شده است که برای تشخیص چهره کاربردی خواهد بود. برای اینکه کاربر از لحاظ امنیتی نگرانی نداشته باشد یک پوشش دستی برای لنز دوربین در نظر گرفته شده و به گفته CareOS تمام اطلاعات به صورت محلی ذخیره می‌شوند و خبری از به اشتراک‌گذاری روی سرورهای کلاود نخواهد بود.

با تمام این‌ها شاید عیب اصلی آینه هوشمند پوزئیدون را بتوان قیمت گزاف آن دانست. برای در اختیار داشتن این محصول، بسته به ماژول‌های انتخابی کاربر باید هزینه‌ای بین 3000 تا 6000 دلار را متحمل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی