ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین AC-CX10
تکنولوژی

دوربین‌های فیلمبرداری 4K پاناسونیک معرفی شدند؛ خوراک استریمرها

رشد سرویس های استریم زنده در چندین سال گذشته نیاز به ابزارهای فیلمبرداری قابل حمل را تا حد زیادی افزایش داده. پاناسونیک با توجه به این مساله در CES امسال از سه دوربین فیلمبرداری رونمایی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۷

رشد سرویس های استریم زنده در چندین سال گذشته نیاز به ابزارهای فیلمبرداری قابل حمل را تا حد زیادی افزایش داده. پاناسونیک با توجه به این مساله در CES امسال از سه دوربین فیلمبرداری رونمایی کرده که با تمرکز بر استریمرها و فیلمبرداری حین حرکت تولید شده اند.

دوربین های HC-X1500، HC-X2000 و AC-CX10 با سنسور 1/2.5 اینچی ۸.۲۹ مگاپیکسلی MOS و لنز ۲۵ میلیمتری واید توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، زوم اپتیکال ۲۴ برابری و دیجیتال ۴۸ برابری را دارند. هر سه مدل از خروجی ۱۰ بیتی، کدک HEVC و فرمت های متداول از جمله MOV، MP4 و AVCHD پشتیبانی می کنند اما دوربین AC-CX10 با فایل های MXF هم سازگاری دارد. پشتیبانی از خروجی ۱۰ بیتی 4K از طریق HDMI امکان ثبت ویدیو در رکوردر اکسترنال را هم به شما می دهد.

هر سه مدل مذکور امکان فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم و رزولوشن تمام اچ‌دی را دارند. طراحی جدید فن هم خیال کاربران را از بابت داغ نکردن دستگاه در فیلمبرداری طولانی راحت کرده است.

دوربین AC-CX10

همانطور که گفتیم دوربین های HC-X1500، HC-X2000 و AC-CX10 با تمرکز بر استریمرها طراحی شده اند بنابرین طبیعی است که از اتصال وای فای پشتیبانی کرده و توانایی استریم ویدیوهای HD به پلتفرم هایی مثل فیسبوک و یوتیوب را داشته باشند.

پاناسونیک برای حذف لرزش های ناخواسته حین حرکت از لرزشگیر ۵ محوره اپتیکال  استفاده کرده که در حالت زوم ۲۴ برابری هم عمل می کند. از دیگر ویژگی های این محصولات باید به لنز ۲۵ میلیمتری لایکا، فوکوس خودکار با سرعت بسیار بالا و قابلیت تشخیص چهره اشاره کرد.

دوربین های HC-X1500، HC-X2000 و AC-CX10 تا آخر سال به بازار عرضه خواهند شد. هرچند کمپانی سازنده به قیمت این دستگاه ها اشاره نکرده اما با توجه به قابلیت های مذکور طبیعی است که علاقمندان باید پول زیادی را برای خرید آن کنار بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی