ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی JBL با دست پر به CES آمد؛ رونمایی از ۴ دسته محصول پرطرفدار

کمپانی JBL با رونمایی از هدست های خانواده کوانتوم (Quantum) در نمایشگاه CES 2020 به دنیای هدست های گیمینگ وارد شد. محصولات این خانواده از صدای فراگیر مجازی اختصاصی کمپانی JBL  و همچنین فناوری دنبال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

کمپانی JBL با رونمایی از هدست های خانواده کوانتوم (Quantum) در نمایشگاه CES 2020 به دنیای هدست های گیمینگ وارد شد. محصولات این خانواده از صدای فراگیر مجازی اختصاصی کمپانی JBL  و همچنین فناوری دنبال کردن حرکات سر بهره می برند. این شرکت علاوه بر هدست های گیمینگ از ساندبار، ایربادهای جدید و هدفون مانیتورینگ نیز رونمایی کرد.

کمپانی JBL از هفت هدست گیمینگ رونمایی کرد که ارزان ترین آن Quantum 100 چهل دلاری و گران ترین مدل نیز پرچمدار Quantum One سیصد دلاری است. مدل های ارزان قیمت ویژگی های قابل توجهی ندارند ولی مدل Quantum 300 هشتاد دلاری قابلیتی همچون صدای فراگیر 7.1 اختصاصی شرکت JBL (با نام QuantumSurround) را به ارمغان می آورد.

هدست های Quantum 600 و Quantum 800 به ترتیب 200 و 250 دلار قیمت داشته و دومی با گیرنده های 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث کار می کند.

هدست پرچمدار Quantum One از فناوری صدای 360 درجه شرکت JBL و همچنین قابلیت دنبال کردن حرکات سر بهره می برد. این دو قابلیت در کنار هم تجربه صدای طبیعی تر را فراهم می کنند به گونه ای که کاربر حس می کند مقابل سیستم صدای فراگیر نشسته و با تکان دادن سر صدای خاصی را دنبال می کند.

کمپانی JBL همچنین از اسپیکر Quantum DUO با نورپردازی LED، پشتیبانی از دالبی دیجیتال و فناوری صدای فراگیر رونمایی کرد. این شرکت همچنین هدست های خانواده Quantum را در ماه آوریل روانه بازار می کند.

شرکت JBL از اولین ساندبار سازگار با تکنولوژی دالبی اتموس (Dolby Atmos) به نام JBL Bar 9.1 رونمایی کرد. این محصول از چهار درایور دالبی اتموس برخودار است که به سمت بالا قرار گرفته اند تا صدا را در اطراف اتاق پخش کنند.

ساندبار مورد بحث از یک جفت اسپیکر جداشدنی بیسیم نیز برخوردار است که می توان برای بهره مندی از صدای بهتر، مکان آنها را در اتاق تغییر داد. این اسپیکرها با یک بار شارژ تا 10 ساعت قابل استفاده خواهند بود و با اتصال به ساندبار شارژ می شوند.

سیستم کلی 820 وات قدرت داشته و شامل ساب ووفر 10 اینچی خواهد بود. از دیگر ویزگی های آن می توان به ورودی 4K Dolby Vision و پشتیبانی از استریم AirPlay 2، کروم کست و اتصال بلوتوث اشاره کرد. این ساندبار با قیمت 900 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت JBL از ایرباد 100 دلاری TUNE 220TWS برای مبارزه با ایرپاد رونمایی کرد. این محصول تا سه ساعت شارژدهی دارد که با قاب شارژ تا 16 ساعت به دوام باتری اضافه می شود. محصولات این سری طراحی ساده ای داشته و در رنگ های متنوع به بازار عرضه خواهند شد.

ایرباد دیگر سازنده مورد بحث LIVE 300TWS نام دارد که با بهره مندی از گواهی IPX5 گزینه ای مناسب برای ورزشکاران خواهد بود. این مدل از دستیار هوشمند آمازون الکسا و گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می کند.

ایرباد LIVE 300TWS از حالتی به نام TalkThru برخوردار است که صدای گوشی ها را کم کرده و صحبت کاربر را تقویت می کند؛ بنابراین کاربر دیگر نیازی به برداشتن گوشی ها حین صحبت کردن با دیگران ندارد. مد AmbientAware نیز اجازه شنیدن صداهای محیطی را می دهد تا کاربر از محیط اطراف خود باخبر باشد.

باتری ایرباد LIVE 300TW با یکبار شارژ تا 4 ساعت قابل استفاده است که به کمک قاب شارژ تا 14 ساعت افزایش می یاد.

سری جدید هدفون های مانیتورینگ JBL با نام CLUB نیز رونمایی شدند که قابلیت های استودیویی را با ویژگی های رایجی همچون حذف نویز تطبیقی، دستیار صوتی، اکولایزر قابل شخصی سازی و طول عمر باتری قابل توجه ترکیب کرده اند.

هدفون های CLUB از گواهینامه Hi-Res برخوردار هستند که به معنی تولید فرکانس تا 40 کیلوهرتز است. هدفون JBL CLUB ONE که گران ترین عضو این خانواده محسوب می شود، از درایورهای گرافینی و ساختار محکم و سبک برخوردار است.

فناوری Personi-Fi کمپانی JBL سبب بهبود کیفیت صدا می شود.. کاربر به کمک این قابلیت هدفون را به گوشی متصل کرده و می تواند تنظیمات اکولایزر را انجام دهد. هدفون مورد بحث از قابلیت حذف نویز فعال نیز برخوردار است که با نرخ 50 هزار بار در ثانیه خود را با محیط تطبیق می دهد.

هدفون دیگر در خانواده مورد بحث CLUB 950NC نام دارد که قابلیت حذف نویز آن چندان پیشرفته نیست، البته JBL به تفاوت های این مدل با مدل CLUB ONE اشاره ای نکرد. هدفون بعدی CLUB 700BT نام داشته و قابلیت حذف نویز ندارد.

کماپنی JBL می گوید هدفون CLUB 950NC با غیر فعال بودن قابلیت حدف نویز تا 55 ساعت شارژدهی دارد و با روشن بودن آن نیز تا 23 ساعت قابل استفاده خواهد بود. داوم باتری CLUB ONE نیز 23 ساعت است.

هدفون های CLUB 700BT و CLUB 950NC و CLUB ONE به ترتیب 150 و 250 و 300 دلار قیمت داشته و از بهار امسال به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی