ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انسان های مصنوعی
تکنولوژی

سامسونگ از پروژه نئون رونمایی کرد: انسان مصنوعی در کالبد آواتار دیجیتال

یکی از شرکت های وابسته به سامسونگ به نام STAR Labs رسما از پروژه مرموز «انسان های مصنوعی» خود به نام نئون در CES 2020 رونمایی کرد. نئون در واقع آواتارهایی دیجیتالی (انسان های کارتونی تصویرسازی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۸

یکی از شرکت های وابسته به سامسونگ به نام STAR Labs رسما از پروژه مرموز «انسان های مصنوعی» خود به نام نئون در CES 2020 رونمایی کرد. نئون در واقع آواتارهایی دیجیتالی (انسان های کارتونی تصویرسازی شده توسط کامپیوتر) هستند که سامسونگ با نام انسان های مصنوعی آن را معرفی کرده است.

Pranav Mistry مدیرعامل استار لبز در بیانیه خبری خود پیرامون این دستاورد آورده است:

نئون مانند شکل جدیدی از حیات است. هم اکنون میلیون ها گونه جانوری در سیاره ما زندگی می کنند و ما امیدواریم که باز هم به این تعداد اضافه کنیم.

اما خبر ناامید کننده اینکه پوستر و ویدیوهای مربوط به آواتارهای نئون که تا به حال لو رفته ظاهرا ساختگی هستند. طبق توضیحات استار لبز نیز سناریوهایی که در غرفه CES و محتواهای تبلیغاتی به نمایش در آمده اند با هدف بصری سازی شبیه سازی شده اند و حقیقی نیستند.

با در نظر داشتن این گفته ها در واقعیت هیچ ایده ای در مورد اینکه آواتارهای نئون دقیقا چه شکلی هستند وجود ندارد. اما با بررسی بیانیه خبری استار لبز می توان به این اطلاعات در مورد آواتارهای سامسونگ پی برد.

انسان های مصنوعی

هر آواتار نئون «به صورت کامپیوتری» ساخته شده و ضمن ابراز احساسات و نمایش هوش خود با کاربران مکالمه می کند. ظاهر این انسان های مصنوعی از روی انسان های واقعی ساخته شده اند اما «حالات چهره، دیالوگ ها و احساسات آنها» از روی الگوهای قدیمی ساخته نشده است. هر آواتار که «به صورت جداگانه نئون خوانده می شود» قابلیت سفارشی سازی برای انجام امور مختلف را دارد و می تواند با تاخیر کمتر از چند هزارم ثانیه به درخواست ها پاسخ بده. در واقع نئون ها صرفا پوست های تصویری برای دستیارهای مجازی نیستند و موارد مصرف بیشتری دارند.

در آینده نزدیک کاربران قادر خواهند بود که اشتراک یا مجوز استفاده از نئون را به عنوان یک نماینده خدمات، مشاور مالی، ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان، یا مستخدم دریافت نمایند. با گذشت زمان نیز نئون ها نقش مجریان تلویزیونی، سخنگو یا بازیگر را ایفا می کنند و یا در شمایل همراه و دوست ظاهر می شوند.

البته اشاره کنیم که در سال های اخیر از انسان های کامپیوتری (ساخته شده با تکنیک CGI) به تناوب استفاده شده و در برخی از سناریوهای ذکر شده در بالا نیز شاهد حضور آنها هستیم. حال اگر استار لبز هم بتواند این آواتارها را واقعی تر از هر زمان دیگری کند آنگاه میتوان به شکل گسترده تری آنها را به کار گرفت.

استار لبز در بیانیه خبری خود همچنین به توصیف تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت این آواتارها اشاره کرده و اعلام نموده که از یک نرم افزار اختصاصی به نام Core R3 برای ایجاد آنها بهره گرفته است. این شرکت یادآور شده که رویکرد آن متفاوت از ویدیوهای دیپ فیک یا دیگر تکنیک های کارتونی چهره سازی است با این حال حرفی از نحوه عملکرد نرم افزار مورد اشاره به میان نیاورده است و در عوض تاکید کرده که Core R3 واقعیت های تازه ای را ایجاد می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    مجری؟ بازیگر؟ متصدی؟ اونم توسط یه هوش مصنوعیِ نفهم؟!
    معرفی می‌کنم: پروژه‌ای از یک سرمایه‌دار بی‌ارزش برای سرکوب توانایی‌ها و استعدادهای انسان‌های باارزش. اینطوری هرکسی که واقعاً استعدادی داره و یه فرقی با بقیه آدمای مصرف‌کننده داره، بیکار میشه.
    البته من ترجیح میدم اینو هم کنار تبلیغات الکی و دهن پرکن رایج بذارم. سامسونگ بار اولش نیست که اغراق می‌کنه. اما فقط فرض کنین واقعی باشه. تعداد زیادی از آدما کارشون رو از دست میدن و تعداد کودکان کار میره بالا تا خانواده‌ها بتونن فقط پول غذاشون رو دربیارن. میشه مثل انقلاب صنعتی. بشر انگار خودش دوست داره کره زمین رو به حال و هوای بازی NieR Automata برسونه.

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۱۷ دی ۱۳۹۸

      سلام

      اینا فقط به فکر جیب خودشون هستند متأسفانه طول می کشه تا مردم این چیزارو بفهمن و زمانی هم که بفهمن دیگه دیر شده و دنیا افتاده دستشون و اکثر انسان ها برای یک عده ای خاص که ثروتمندان میشن و نهایت 100 میلیون نفر بشن همه میشن برده ی همین یک عده که اشرافی زندگی کنن

      • Hamed
        Hamed | ۲۳ دی ۱۳۹۸

        مستندwake up project رو دیدی؟

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۹ دی ۱۳۹۸

      و شما جوانان ارزشی این مرز و بوم باید موبایل‌های بومی جی‌ال‌ایکس را بخرید تا مشت محکمی بر دهان سامسونگ بکوبید ?

مطالب پیشنهادی