ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست XTAL
تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی XTAL با کیفیت 8K و زاویه دید 180 درجه معرفی شد

کمپانی VRgineers برای سال ها بود که به تولید هدست های واقعیت مجازی برای کسب و کارها و سازمان ها می پرداخت و حتی محصولاتش به ناسا هم راه یافته بود. در رویداد CES 2020 این شرکت از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

کمپانی VRgineers برای سال ها بود که به تولید هدست های واقعیت مجازی برای کسب و کارها و سازمان ها می پرداخت و حتی محصولاتش به ناسا هم راه یافته بود. در رویداد CES 2020 این شرکت از جدیدترین مدل هدست XTAL خود رونمایی کرده که بیشتر از این که شبیه به یک هدست به نظر برسد، یادآور ابزارهای شکنجه قرون وسطی است؛ با این حال قابلیت هایی دارد که آن را در بین پیشرفته ترین های بازار قرار می دهد.

هدست جدید که نامی مشابه مدل های قبلی دارد رزولوشن خیره کننده 8K را ارائه می دهد که از این نظر در بین بهترین ها جای می گیرد. اما قابلیت های این هدست واقعیت مجازی به ارائه کیفیت بالا محدود نمی شود و توان رندر را دارد و با یک ماژول واقعیت ترکیبی هم همراه شده است. علاوه بر این در مقایسه با قبل، کیفیت لنزها بهبود یافته و زاویه دید بسیار عریض 180 درجه ای دارد.

به گفته یکی از خبرنگارانی که کار با این محصول را تجربه کرده، هدست XTAL  تصویر بسیار شفافی را ارائه می کند. البته مدلی که آزمایش شده، یک نسخه اولیه بوده که برای فضانوردان ناسا طراحی شده است.

هدست XTAL

هدست XTAL به قابلیت ردیابی چشم مجهز شده و از دستورات صوتی و ژست های حرکتی پشتیبانی می کند. ژست های حرکتی با کمک دو سنسور لیپ موشن شناسایی می شوند که در زیر هدست قرار گرفته اند.

هدست XTAL با این قابلیت ها قیمت چندان ارزانی ندارد و برای خرید آن باید 8000 دلار کنار گذاشت. البته در حال حاضر افراد عادی امکان خرید آن را ندارند و از آنجای که این محصول برای آموزش کارمندان طراحی شده تنها در اختیار سازمان ها قرار خواهد گرفت. از کاربردهای این هدست به آموزش های ایمنی به کارمندان اشاره شده است. در حال حاضر مدل قدیمی تر هدست XTAL در وزارت دفاع ایالات متحده، نیروی دریایی این کشور و نیز ناسا مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی