ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک انتشار ویدیوی‌های دیپ فیک را ممنوع کرد

به دنبال نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، فیسبوک تصمیم گرفته است تا از نشر محتوای ویدیویی دستکاری شده یا همان دیپ فیک در پلتفرم‌های خود جلوگیری کند. این تغییر سیاست‌گذاری غول شبکه‌های اجتماعی، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

به دنبال نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، فیسبوک تصمیم گرفته است تا از نشر محتوای ویدیویی دستکاری شده یا همان دیپ فیک در پلتفرم‌های خود جلوگیری کند.

این تغییر سیاست‌گذاری غول شبکه‌های اجتماعی، در وبلاگ این کمپانی منتشر شد که در متن آن آمده «فیسبوک محتوایی که درک آن برای کاربران عام سخت باشد یا محتوایی که به هر طریقی دچار تغییرات شده و به کمک هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین تولید شده باشد را از پلتفرم‌های خود حذف می‌کند». سیاست‌های این کمپانی شامل محتوای طنز، تقلید و حتی ویرایش‌هایی که کلمات را حذف کرده است نیز می‌شود.

این تغییر سیاست پیش از جلسه وزارتخانه انرژی و بازرگانی آمریکا صورت گرفته که قرار است در آن مونیکا بیکرت (Monika Bickert)، به عنوان مدیر سیاست‌گذاری بین‌المللی فیسبوک در مقابل قانون‌گذاران حاضر شود.

دیپ فیک

ممنوعیت انتشار ویدیو‌های دیپ فک پس از سر و صدا کردن ویدیو نانسی پلوسی (Nancy Pelosi) سخنگوی کاخ سفید مطرح شد. این ویدیو که بیشتر هم در پلتفرم فیسبوک بازنشر می‌شد، بسیاری را در رابطه با صحت اخبار کمپین‌های انتخاباتی نگران کرده بود. زمانی هم که از فیسبوک در رابطه با ویدیو دیپ فیک نانسی پلوسی سوال شد، این کمپانی گفته بود که این ویدیو هیچ کدام از قوانین سایت را زیر پا نگذاشته است.

با این حال، ممنوعیت ویدیو‌های دیپ فیک شامل حال ویدیو نانسی پلوسی نخواهد شد زیرا این ویدیو توسط هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین تولید نشده است. در اصل این ویدیو توسط برنامه‌های معمولی ویرایش فیلم ساخته شده که در این قانون منعی برای آن وضع نشده است. با این حال پلتفرم‌های دیگر نیز در حال ممنوع کردن ویدیو‌های دیپ فیک هستند.

توییتر نیز چندی پیش از سیاست‌های خود در قبال ویدیو های دیپ فیک گفته بود و نشر و بازنشر این ویدیوها را در پلتفرم خود ممنوع اعلام کرده است. باید دید که با تغییر سیاست شبکه‌های اجتماعی، تغییری در بهبود روند صحت اخبار ایجاد خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی